جشنواره ملی صنعت سلامت محور به منظور نهادینه کردن فرهنگ ارتقاء و بهبود عملکرد سلامت در صنایع کشور همچنین توسعه و افزایش بهره وری بنگاه های اقتصادی از سال 1395 آغاز به کار نمود، بر همین اساس مقرر شد یک دبیرخانه دائمی با عنوان دبیرخانه جایزه ملی صنعت سلامت محور اقدام به فعالیت و اجرای فرآیند جایزه در صنایع و گروه های کسب و کار را بر عهده گیرد.

این دبیرخانه سعی خواهد نمود با ارزیابی عملکرد سازمانها بر اساس مدل تدوین شده توسط برجسته ترین اساتید فن به ایجاد ساختارها، راهبردها، و تقویت زیرساخت های حمایت کننده از نظام سلامت در کشور بپردازد.

 

” ششمین جشنواره ملی صنعت سلامت‌محور با رویکرد ارتقای سلامت محصولات و خدمات و معرفی برندهای سلامت‌محور، با چشم‌انداز دستیابی به بالاترین سطح سلامت برای آحاد جامعه در تابستان 1403با حضور مقامات عالی ‌رتبه کشور و صنایع سلامت‌محور برگزار می گردد.

این جشنواره در تلاش است با ایجاد هم افزایی‌ و همکاری بین‌بخشی میان سازمان‌های متولی حوزه سلامت، جوامع علمی و صنایع تولیدی و خدماتی کشور، نقشی تاثیر‌گذار در ایجاد نگرش، فرهنگ تولید، عرضه و استفاده از محصولات سلامت‌محور ایفا نماید.

جشنواره ملی صنعت سلامت‌محور در راستای رسالت خود جهت تحقق شعار با هم برای ایرانی سالم‌تر همواره می‌کوشد تا با همکاری و مشایعت سازمان‌ها و نهادهای متولی صنعت سلامت‌محور نظیر سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی به طراحی، اجرا و حمایت از اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت بپردازد و سلامت را در مرکز توجه و اولویت سیاست‌ها و برنامه بنگاه‌های اقتصادی قرار دهد.

در همین راستا در نظر است بر اساس مدل علمی و آموزشی صنعت سلامت‌محور و با بهره‌گیری از دانش متخصصین و نخبگان حوزه سلامت کشور و تکیه بر تجارب به‌دست آمده از فرآیند ارزیابی ۳۵۰ شرکت حاضر در ادوار گذشته، با هدف توسعه و ترویج شاخص‌های سلامت محور در فرآیند تولید و عرضه محصولات و خدمات، واحدهای سلامت محور مورد پایش، رتبه بندی و اعتباربخشی قرار گیرند.