در یک کسبوکار یک نظر منفی میتواند مشتریان بعدی را تحت تأثیر قرار دهد. یک راه ارتقای کسبوکار بهبود خدمات مشتریان است. با اهمیت دادن به خدمات مشتریان احتمال زیادی وجود دارد مشتریان شما به دلیل رضایت بازگردند یا حتی خدمات شما را به دیگران معرفی کنند. برای بهبود خدمات به مشتریان با تحلیل نگرانیها و مشکلات رایج در محصول یا خدمات شروع کنید. از گروه پشتیبانی و خدمات مشتریان خود بخواهید در دورههای ماهانه یا فصلی، خدمات رقبا را بررسی کرده و از خدمات آنها نمونه بگیرند. هدف از این اقدام تنها شناسایی کیفیت و سطح خدمات ارائهشده از سوی رقبا به مشتریان نیست، بلکه باید خدماتی فراتر از رقبای خود را برای مشتریان فراهم آورید. میتوانید پاداش یا جوایزی را بر پایه جلو زدن از رقیب در نظر بگیری. درنهایت برای بهبود خدمات ارائهشده به مشتریان، به تمرکز بر روی مشتریان خود و اطمینان از برآورده ساختن خواستههای آنها نیاز خواهید داشت؛ اما فراموش نکنید که خدمات مطلوب به مشتریان، به دو عامل بستگی دارد: توجه به مشتری و گوش دادن به خواستههای آنها.
در مواردی بهترین سرمایه شما نظر صادقانه کارمندان و مشتریهای شما است. کارمندان یک دید خاص دربارهی موارد قابلبهبود در کسبوکار دارند. بهجای استخدام مشاور برای پی بردن به نقاط ضعف شرکت
میتوانید روی کارمندان، دیدگاهها و مشاهدات آنها تکیه کنید. کاری که شرکتها باید انجام دهند، توجه به تمام بازخوردها است.
بازخورد تأثیرگذار، خواه مثبت باشد یا منفی، بسیار کمککننده است. بازخورد حاوی اطلاعات ارزشمندی است که در تصمیمگیریهای مهم از آنها استفاده میشود. بهترین شرکتها از دو ویژگی استفاده مفید از بازخوردها و همچنین دریافت بازخوردهای مؤثر برخوردارند و هرلحظه در حال بهبود اوضاع بر مبنای بازخوردها هستند. شرکتهای قدرتمند نهتنها در پذیرش بازخورد خوب هستند، بلکه بهعمد درخواست بازخورد میکنند و در مقابل کاربران هم به این خواسته پاسخ میدهند. بازخورد مؤثر دارای مزایای بسیاری برای ارسالکننده، دریافتکننده و سازمانها است.
هدر دادن سرمایه در بازاریابیهای غیر مؤثر کار آسانی است. شما باید به دنبال روشهایی باشید که ازیکطرف نیاز به بودجه کمی داشته و از طرف دیگر مؤثر باشد.
رسانههای اجتماعی با توجه به قیمت و ریسک کمی که دارند، یک گزینه عالی برای ارتقای تجارت شماست. در مقایسه بازاریابی سنتی و بازاریابی آنلاین، دلایل زیادی برای نشان دادن قدرت و ضرورت استفاده از بازاریابی دیجیتال در کنار بازاریابی سنتی وجود دارد.
یک راه عالی برای گسترش کسبوکار حضور در جامعه آنلاین است. با استفاده از وبلاگها و شبکههای اجتماعی میتوان بهآسانی محصول یا خدمات را به کاربران مناسب معرفی کرد و برخلاف تبلیغات سنتی بهصورت رایگان و یا پرداخت هزینهای کمی این کار را انجام داد.
راه های بهبود کسب و کار میتواند در ارتقا و بهبود سازمان بصورت یکپارچه اصولی و عالی عمل کند.
یک روش برای ایجاد برتری و تمایز با رقبا استفاده از استراتژی بازاریابی خلاقانه است. بهجای قرارداد با افراد معروف برای تبلیغات محصول از استراتژیهای تأثیرگذار مانند «یکی بخر یکی ببر» استفاده کرد. بهجای تبلیغات در شبکههای تلویزیونی و صرف هزینههای بالا میتوان در کانالهای ویدیویی آنلاین که رایگان است بهره برد. یافتن انگیزه مشتریان و شرکت میتواند نتایج عجیبی برای هر کسبوکاری به همراه داشته باشد.
آگاهی از مفروضات، اهداف و استراتژیهای فعلی رقیب زمانی قابلدستیابی است که بتوان از قابلیتها و منابعی که رقیب در دسترس دارد، اطلاع کافی پیدا کرد.
قابلیتهای رقیب میتواند با توجه به نقاط قوت و ضعف آن در مناطق مختلف عملکردی مورد تجزیهوتحلیل قرار بگیرد. یکی از روشها برای این کار استفاده از مدل مدیریت استراتژیکSWOT است که در آن نقاط قوت و ضعف رقبا بهخوبی مشخص و تجزیهوتحلیل میشود.
مطالعه رقبا یک بخش مهم کسبوکار بهخصوص برای استارتاپ ها است. لازم است به تجزیهوتحلیل بازار بپردازید. سپس با شناسایی رقبا میتوانید کسبوکار هر یک را تجزیهوتحلیل کنید و از آن یک مدل تحلیل رقبا درآورید.
پس از شناخت کامل رقبا، باید رفتار خود را بهگونهای تنظیم کنید که مشتری روند کسبوکار شمارا بر رقیبتان ترجیح دهد و به سمت شما بیاید.
کارکنان بااستعداد و دارای انگیزه میتوانند بهطور قابلتوجهی سبب بهبود تجارت شما گردند؛ بنابراین مواردی را که سبب بالا رفتن انگیزه کارکنان میشود را یاد بگیرید. مهم است که به فرهنگ کاری خود معنا و هدف تزریق کنید. تحقیقات نشان میدهد افرادی که هدف دارند، متمرکزتر، خلاقتر و انعطافپذیرتر هستند، پس رهبرها باید به کارمندان خود یادآوری کنند که کار آنها در بهبود زندگی مردم مؤثر است. ایجاد مسئولیت و تعهد بهجای اطاعت محض؛ (برخی افراد به خاطر ایمان و هدفمند بودن، خود را مسئول و پاسخگو میدانند) بستر مناسبی برای مدیران است که با توجیه صحیح و آموزش متناسب با شغل و سپس با سپردن مسئولیت و اختیار، انگیزه آنان را افزایش دهند.
اداره کردن یک کسبوکار میتواند هزینه زیادی داشته باشد. ولی میتوان با استفاده از پتانسیلها هزینهها را به حداقل رساند.
تعداد کمی از کسبوکارهای کوچک هستند که ایدههای دقیق روزانه، هفتگی و یا ماهانه دارند و یا با خبر از روند گردشهای مالی در کسبوکار خود میشوند.
بسیار مهم و ضروری است که شما در زمان لازم و موردنیاز صرفهجویی در جریان نقدینگی خود داشته باشید.
اگر شما برای این مسئله مهارت لازم را ندارید مناسب است که یک حسابدار استخدام کنید و خود نیز در کنار او به بررسی جریان نقدینگی کسبوکار بپردازید.
مشخص کردن اهداف و مقاصد یک بخش مهم و ضروری از موفقیت کسبوکار شما میتواند باشد.
از اهداف بهعنوان ابزاری برای برنامهریزی دقیق استفاده کنید تا از این طریق اطمینان پیدا کنید که در کسبوکار کوچک خود رو به جلو حرکت میکنید.
بهعنوانمثال، سعی کنید ترافیک را در وبسایت و یا وبلاگ خود را بالا ببرید تا از این طریق بتوانید فروش را افزایش داده و مشتریان را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.
هیچ کسبوکاری در فضای بسته بهدرستی به نتیجه نمیرسد. رویدادها و تغییرات جهانی بر کسبوکار شما تأثیرگذارند. به مسائل و جریاناتی که در حوزه کاری و جامعه شما در حال رخ دادن هستند توجه کنید.
یک منطقه با مراجعه بالای مشتریان میتواند باعث بهبود عملکرد فروش کسبوکار شود. چه شما یک نفر و یا مدیر یک گروه فروش بزرگ باشید باید بر بهبود فروش تمرکز کنید.
برای شروع مأموریت کسبوکار خود را مشخص کنید. هنگامیکه مشخص میشود که شما در یک منطقه برتری دارید، نیاز افراد نیز در آن منطقه مشخص میشود و شما میتوانید حس و هدف بیشتری برای فروش محصول و خدمات خود داشته باشید.
صاحبان کسبوکارهای موفق دید روشنی از محدودیتهای خود دارند.
با شناخت دقیق شخصیت خود میتوانید منابع خود را مدیریت کنید و زمینههای ضعف خود را پیدا و به آنها کمک کنید. این یکی از دلایل اصلی موفقیت است.
راهاندازی یک کسبوکار کوچک کاری سختی است. گاهی بهترین روش برای بهبود کسبوکار و بازگرداندن شورو شوق دوباره این است که به تعطیلات بروید و کمی استراحت کنید. ارزش پنهانی خرج کردن کمی از زمان بیرون از کسبوکار خود را دستکم نگیری
مثلا پرداخت ها به کارکنان می تواند، به صورت آنلاین و در موعد زمانی مقرر صورت پذیرند. یا فاکتورها به صورت اتوماتیک صادر شده، ایمیل یا فکس شوند. اتوماسیون کسب و کار یک فرایند لاکچری به حساب نمی آید، بلکه امروزه لازمه بقا در محیط رقابتی است.
اتوماسیون وظایف، زمان پرسنل شما را ذخیره میکند. پس به آن ها اجازه می دهد، کارهای موثرتری انجام دهند، که نیازمند تفکرات حیاتی تر هستند.
فرض کنید؛ می خواهید خرید مایحتاج سازمانی انجام دهید. این مورد یک فرایند بسیار پیچیده و خسته کننده است. اما می توانید، با سفارش آنلاین کالای سازمانی یا سفارش اینترنتی عمده اعم از، لوازم التحریر، کاغذ a4، چای عمده، خرید قهوه اینترنتی، خرید عمده مواد شوینده، خرید عمده مواد غذایی را از طریق فروشگاه اینترنتی عمده فروشی یا فروشگاه آنلاین استاف مارکت تهیه کنید.
بدین ترتیب زمان خود را ذخیره می کنید. کارمندان برای بهبود کاریی کسب و کار شما این زمان را در جایی دیگر خرج کنند.
شاید اتوماسیون کارها در وحله اول هزینه بر باشد. اما در بلند مدت بسیاری از هزینه ها را حذف می کند. پس درنهایت بهره وری کسب و کارتان افزایش می یابد.
با وجود اینکه فرستادن ایمیل و پیام به همکاران به نظر کارا می رسد. ولی بعضی از اوقات می تواند، نتیجه معکوس بدهد. زیرا پاسخ ها در ایمیل و پیام ها به مراتب می توانند، زمان بر باشند. و از یک گفتگوی تصویری بیشتر طول بکشند. استفاده از اسکایپ، واتسپ و پلتفرم های ارتباطی می تواند، کمک حال خوبی باشد. بنابراین، گفت و گوی رو در رو می تواند، سرعت حل مشکلات، را بالا ببرد. آنگاه مسائل مهم به خوبی روشن شود.
جلسه کارکنان ساعت ۹ صبح، جلسه اداره ساعت ۱۱ صبح، وقت صرف غذا در ساعت ناهار و موارد از این قبیل وقفه ها در طول انجام یک وظیفه برای کارمندان زیاد مشاهده میشود. اگر می خواهید یک کار به خوبی و با کارایی بالایی انجام شود، نباید کارمندان شما در طول انجام آن دچار وقفه شوند.
تلاش کنید، برنامه تمامی جلسات را در یک روز تنظیم کنید. پخش شدگی برنامه جلسات در طول هفته را به حداقل برسانید.
اما به طور کلی ،تنها جلسات عامل ایجاد وقفه در کسب و کارها نیستند. پیام ها و ایمیل ها، نوتیفیکشن های نرم افزار های شرکت و نرم افزارهای شخصی کارمندان تاثیر بالایی در حواس پرتی آن ها دارند.
به این مثال توجه کنید. فرض کنید، کارمند شرکت شما در تلاش برای خرید صورت اقلامی هست. مدیر مجموعه دستور خرید این اقلام را داده است. این کارپرداز خرید، از ۱۰ فروشنده درخواست قیمت نموده است. هدف او خرید از یکی از آنهاست. هرکدام نیز برای ۱۰ کالا قیمت می دهند. ۱۰۰ مورد قیمت برای یک سفارش باید چک شود.
پیام های فروشندگان دائما به گوشی یا ایمیل کارپرداز خرید روانه می شود. اینجاست که بهره وری کارپرداز پایین می آید. بنابراین، مدت زمان طولانی برای اتمام یک کار صرف می شود. پس با سفارش آنلاین کالای سازمانی، یا خرید عمده اینترنتی کالای سازمانی مورد نیاز مهیا می شود. کالاهای مواد غذایی، مواد بهداشتی، مواد شوینده و سفارش های خدماتی به صورت یکپارچه از طریق سامانه های آنلاین رهبری و ارائه می شوند. بدون نیاز خرید تک به تک از سایر فروشندگان خرید از استاف مارکت را می توان آزمود.
این جلسات میتواند منبع خوبی از اطلاعات ، نحوه پیشرفت کارها و تنظیم کننده اهداف جاری شرکت باشد و باعث میشود همه ی افراد درون حلقه کارها قرار بگیرند و انگیزه ی پیشبرد فعالیت های روزمره خود را تقویت نمایند.این کار نه تنها باعث میشود کارمندان هر توسعه ای در هر بخش را با سرعت بیشتری انجام دهند بلکه سبب میشود ، جلسات بعدی نیز کوتاه تر و هدر رفت زمان کم شود.
همه ی ما فکر می کنیم، که بهترین فرد در انجام چندین کار هستیم. اما واقعیت این است، شما نباید چند کار را باهم تحت کنترل بگیرید. با انجام چندین وظیفه کارایی بالایی نخواهید داشت. بنابراین، ایده تک کاره بودن با تمرکز بر روی کار خاص و سپس انجام کار بعدی می تواند، برای افزایش کارایی مثمر ثمر باشد.
یکی از معمول ترین و ناکارآمدترین حالت های استفاده از زمان، جلسه های سرپایی یا چند دقیقه ای است. این جلسات وصحبت ها عموما بدون برنامه ریزی هستند. پس منجر به ناکارآمدی در انجام وظیفه و حتی جلسه و صحبت ها میشود.
واقعیت این است، صحبت ها یا جلسات با یک دقیقه حل نمی شوند. بلکه تا ۱۵دقیقه و یا بیشتر طول می کشند. بهتر است، درطول روز برای این نوع جلسات کوتاه برنامه ریزی شود. پس با فرستادن پیام به همکارمان برای ساعت معین با او جلسه گذاشت.
ما از نوآوری و پیشرفت های جدید در فناوری و تجارت حمایت میکنیم، ما خدماتی را ارائه می دهیم که سلامت، ایمنی، کیفیت و مدیریت را بهبود میبخشد. به این ترتیب ما به موفقیت بیشتر مشتریان و ذینفعان خود کمک میکنیم و همچنین عملکرد ما موجب اعتماد بیشتر به محصولات و خدمات ارائه دهندگان و ایجاد زنجیره های ارزش افزوده جهانی در جریان کالا میگردد، تلاش ما کیفیت بالاتر زندگی را ایجاد مینماید.
توسعه راه حل هایی برای رشد و ارتقاء سازمان ها به صورت پایدار است، ما معتقدیم که پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی به طور ذاتی باهم در تعامل هستند.
ما عملکرد محور هستیم و مسئولیت های خود را میپذیریم و اشتباهات را فرصت هایی برای انجام بهتر آن در نظر می گیریم،جهت گیری عملکرد های ما، مرجع رضایت مشتریان و موفقیت کار ما است.
آدرس: میدان هفت تیر، خیابان بهارشیراز، خیابان سلیمان خاطر، ساختمان 37 طبقه 5 واحد 1
تلفن: 02188847964 – 02188847669