موضوع مقاله

مجموعه کتاب های کار آفرینی

 

معرفی 20 کتاب که هر کارآفرین باید بخواند!

    1. کتاب “نوپای ناب: کارآفرینان امروزی چگونه از نوآوری برای‌ خلق کسب‌وکارهای بسیار موفق استفاده می‌کنند؟”

      کارآفرینان

    2. این کتاب توسط Eric Ries تحت عنوان The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses  نوشته شده است. Ries در کتاب خود یک مدل برای مدیریت چیزی که تا حدودی غیر قابل کنترل است، یعنی‌ همان کسب‌وکار استارتاپی، ارائه می‌دهد. دو مفهوم کلیدی در  افکار Ries، یادگیری و تجربه کردن هستند.

      او بر این باور است که یک کارآفرین بر اساس روش مطرح شده در این کتاب می‌تواند یک کسب‌وکار موفق راه اندازد. در ا‌ین کتاب، روش‌های تولید و مدیریت یک کسب‌وکار به‌‌صورت گام‌به‌گام و همراه با مثال‌هایی از شرکت‌های بزرگ ارائه شده است.

      این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب آمازون در سال ۲۰۱۳ در حوزه کارآفرینی است و اصلی‌ترین دلیل مطرح شدن گسترده کتاب نوپای ناب، کاربردی بودن آن در فضای کارآفرینی است.

      کتاب نوپای ناب به شما یاد می دهد که به جای تلف کردن وقت برای ساخت برنامه‌های پیچیده برای کسب‌وکار به تست چشم‌انداز خود به صورت مستمر بپردازید و خود را با شرایط تطبیق دهید.

      چه یک فرد با تجربه در زمینه استارتاپ‌ها باشید و چه یک تازه‌کار، هر کارآفرین در تمام پروسه یادگیری خود نیاز دارد تا دانش خود را در تمام سطوح راهبری و مدیریتی افزایش دهد. بنابراین، خواندن این کتاب برای شما مفید است. حتی اگر شما در محیط ‌ استارتاپی نیستید، اما می‌خواهید از ایده‌های مشابه برای مدیریت پروژه جدید، راه‌اندازی محصول یا خدمات جدید استفاده کنید، این کتاب را بخوانید.

      این کتاب توسط محمدجواد احمدپور، سید علی فاطمی‌خوراسگانی در انتشارات ستکا در سال ۹۴ به فارسی نیز ترجمه شده است. دانلود نسخه فارسی کتاب نوپای ناب  را می توانید از کتاب‌فروشی‌های آنلاین کلاک  انجام دهید. کلاک، نسخه چاپی کتاب را برای شما ارسال می‌کند و فروشگاه فا‌یل آپادانا، لینک دانلود کتاب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    3.  
    4. کتاب “هفته کاری ۴ ساعته: فرار از ۵ تا ۹ ساعت کاری، در هر کجا که باشید، به ثروتمندان جدید بپیوندید”

    5. کارآفرینان

      این کتاب توسط Timothy Ferriss تحت عنوان The 4-Hour Workweek: Escape 9-5, Live Anywhere, and Join the New Rich نوشته شده است.

      Ferriss در کتاب خود بیان داشته که چگونه می‌توان درآمد سالانه ۴۰هزار دلاری با ۸۰ ساعت کار در هفته را به ۴۰ هزار دلار درآمد در هر ماه تنها با ۴ ساعت کار در هفته رساند.

      شاید این مساله به نظر غیر ممکن بیاید. در واقع منظور او از انتخاب این عنوان برای کتاب خود این بوده است که چگونه می‌توان زمان خود را تاثیرگذارتر و مفیدتر سپری کرد. شما به کمک این کتاب می‌توانید برای تمام لحظات خود در طول روزهای مختلف هفته استراتژی داشته باشید و بیشترین بهره را از زمان ببرید.
      به عقیده Ferriss یک کارآفرین نمی‌تواند با زیاد کار کردن زندگی کند. این کتاب شاید باعث شود که شما کمتر اما هوشمندانه‌تر کار کنید و دست‌آوردهای بیشتری به دست آورید و حتی بتوانید یک کسب‌وکار استارتاپی به راه بیاندازید.

      متاسفانه این کتاب هنوز به فارسی ترجمه نشده است ولی شما می‌توانید نسخه انگلیسی آن را از فروشگاه های آنلاین معتبر انجام تهیه کنید.

    6. کتاب “۷ عادت مردمان موثر: درس‌های قدرتمند در تغییر شخصی”

      این کتاب حاصل گردآوری مطالب سمیناری ‌است که Stephen R. Covey در سال ۱۹۹۲، در مورد هفت عادت مردمان موثر برای مدیران و موسسان ‌شرکت‌های بزرگ آمریکا برگزار کرد. این کتاب تحت عنوان The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change منتشر شده است.

      Covey در کتاب پرفروش خود یک قاعده و اصل کلی برای حل مشکلات شخصی و حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد. او در مقدمه کتابش می‌گوید: “قانون‌هایی جهانی برای سعادت وجود دارد که در طول تاریخ و در  همه جوامع مشترک است. من این قانون‌ها را کشف نکرده‌ام، صرفاً شناسایی کرده‌ام. پیروزی در هر جایی وابسته به هماهنگ بودن با قوانین آن‌جاست. قانون‌ها ثابت هستند ولی چگونگی بکارگیری آن‌ها در هر فرد متفاوت است و بسته به ابتکارها و استعدادهای او دارد.”

      این کتاب قوانین حاکم را به شما معرفی می‌کند تا در مسیر بهتر حرکت کنید و ضمناً به شما شیوه آغاز حرکت و روش پیمودن ادامه مسیر را هم خواهد گفت.

      هر کارآفرین به کمک این کتاب یاد خواهد گرفت که چگونه با تغییرات سازگار شود، از فرصت هایی که برایش ایجاد می‌شود، استفاده کند و تمام این کارها را با یکپارچگی انجام دهد.

      مخاطبان این کتاب، تنها مدیران نیستند؛  هر فردی که می‌خواهد در روابط شغلی، خانوادگی و در  زندگی خود، فردی موثر شناخته شود، جزء مخاطبان این کتاب قرار می‌گیرد. چرا که این کتاب هفت عادت را معرفی می‌کند و معتقد است افراد با ایجاد این عادات در خود در درازمدت می‌آموزند که چگونه موثر واقع شوند.

      این کتاب به فارسی نیز ترجمه شده است و بهترین ترجمه آن توسط گیتی خوشدل انجام گرفته است.

      دریافت کتاب

    7. کتاب “رضایت مندی در کسب‌وکار: یک راه برای سود، اشتیاق و هدف”

      کارآفرینان

      این کتاب توسط Tony Hsieh، کارآفرین بزرگ و صاحب فروش آنلاین آمریکا، تحت عنوان Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose نوشته شده است. این کتاب، پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا در سال ۲۰۱۰ شد.

      در این کتاب، Tony Hsieh، مدیر عامل شرکت Zappos، چشم انداز خود را برای نوع دیگری از فرهنگ سازمانی ارائه می‌دهد. او تجربیات خود در  Zappos براى رسيدن به بيش از يك ميليارد دلار فروش نا‌خالص در كمتر از ده سال و واگذار کردن آن به شرکت آمازون را بیان می‌کند. شما به کمک این کتاب می‌توانید توازن صحيح سود، اشتياق و هدف را در تجارت و زندگى بسنجيد.

      این کتاب که در قالب داستان و خاطرات نویسنده، بیان‌ موفقیت‌ها، شکست‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای کسب‌وکارهایش است و پیشنهادها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت و رضایت‌مندی درونی و بیرونی ارائه می‌نماید؛ برای هر کارآفرین، فعالین حوزه تجارت و کسب‌وکار و مدیران سازمان‌ها توصیه می‌شود.

      نسخه فارسی این کتاب توسط فاطمه علی‌بابایی در انتشارات فرهنگ و تمدن به چاپ رسیده است.


تبلیغ در فضای محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل در تپسل

تپسل، به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود در فرمت‌های مختلف تبلیغاتی (ویدئویی، بنری، همسان، ریتارگتینگ) را در محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید.

میخواهم با تبلیغات تپسل آشنا شوم

  1. کتاب “خانم رئیس”

    کارآفرینان

    این کتاب که یکی از  کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است توسط Sophia Amoruso، رئیس و بنیان گذار کمپانی  Nasty Gal، تحت عنوان Girlboss منتشر شده است. Sophia کار خود را با فروش یک لباس قدیمی در سایت eBay، که آن را به قیمت پایینی خریداری  کرده بود، شروع می‌کند‌. این لباس به قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. اما بعد از چند وقت، دیگر فروش او مثل قبل پیش نمی رود و او تصمیم می‌گیرد تا وبسایت شخصی خود را راه‌اندازی کند. کتاب خانم رئیس روایتگر زندگی Sophia Amoruso است و به یک کارآفرین اعتمادبه‌نفس کافی برای انجام کاری بزرگ می‌دهد.

    این کتاب توسط فرنوش جزینی در انتشارات البرز به فارسی نیز ترجمه شده است.

    دانلود کتاب

  2. کتاب “تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت”

  3.  
  4.  

    کارآفرینان

  5.  
  6. این کتاب توسط Sheryl

  7. Sandberg تحت عنوان Lean In: Women, Work, and the Will to Lead منتشر شده است. Sandberg نویسنده، فعال اجتماعی و از مدیران ارشد فیس‌بوک‌ است. او در سال ۲۰۱۲ جزو ۱۰۰ چهره برتر مجله تایم و هفتمین نفر فهرست قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۶ از دید مجله فوربز قرار گرفت.

    Sandberg در بخشی از کتاب خود می‌نویسد: “این کتاب را برای زنانی می‌نویسم که می‌خواهند شانس خود را برای پیشرفت و دستیابی به اهدافشان‌افزایش دهند؛ چه در شغل و چه در زندگی شخصی و این شامل تمام زنان در تمام مراحل زندگی و کار می‌شود؛ زنانی که تازه به دنبال کار هستند، آن‎ها که شاغلند و کسانی که بعد از مدتی وقفه، خواهان برگشت به موقعیت شغلی خود هستند.

    در کالج تپسل بخوانید!  معرفی 18 کتاب بازاریابی معروف ایران و جهان

    هدف دیگرم برای نوشتن این کتاب مردانی هستند که می‌خواهند خواسته زنان به‌عنوان  همسر، مادر یا دختر را درک کنند و درنتیجه بتوانند در ساخت دنیایی برابر، سهیم باشند.”

    کتاب “تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت” براساس سخنرانی Sheryl Sandberg در TED Talk سال ۲۰۱۰ در مورد جایگاه زنان در فضای‌ کسب‌وکار می‌باشد. خواندن این کتاب برای همه کارآفرینان چه مرد و چه زن مفید است؛ چرا که با داستان‌ها، اطلاعات و توصیه‌های عملی در مورد چگونگی ایجاد یک شغل رضایت‌بخش همراه است.

    این کتاب توسط سارا ارجمند و مصطفی طرسکی در انتشارات نشر نوین به فارسی نیز ترجمه شده است.

    دریافت کتاب

  8. کتاب “سرسختی در زمینه پول‌آفرینی”

  9.  

    کارآفرینان

    این کتاب توسط Tony Robbins  تحت عنوان Unshakeable: Your Financial Freedom Playbook منتشر شده است. Robbins  در کتاب خود یک روند گام‌به‌گام برای تبدیل امور مالی و دستیابی سریع به اهداف پولی ارائه می‌دهد. اگر برای سرمایه گذاری در ‌کسب‌وکار خود صرفه‌جویی ‌کرده‌اید، این کتاب را بخوانید و با توصیه های عملی Robbins  راه خود را به سمت آزادی مالی تسریع کنید.

    خواندن این کتاب برای هر کارآفرین مشتاقی که به دنبال یادگیری بیشتر در مورد مدیریت جنبه‌های مالی زندگی‌خود (هم شخصی و هم حرفه‌ای) است یا حتی یک فرد کارآزموده که آرزوی ادامه افزایش مهارت‌هایش را در ذهن می‌پروراند، می‌تواند مفید باشد.

    این کتاب توسط سیما فرجی در انتشارات نسل نواندیش به فارسی نیز ترجمه شده است.

    دریافت کتاب

  10. کتاب “سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار”

    کارآفرینان

    این کتاب توسط Angela Duckworth تحت عنوان Grit: The Power of Passion and Perseverance منتشر شده است. Duckworth یک روانشناس است که معتقد می‌باشد موفقیت با استعداد و نبوغ افراد رابطه کمتری دارد و بیشتر مرتبط با قدرت اشتیاق و پشتکار که از آن در این کتاب به عنوان سرسختی (grit) یاد می‌شود، است. این کتاب، نتایج حاصل از تحقیقات Duckworth بر افراد در دوره‌های آموزش ویژه نظامی، معلمان در  مدارس با شرایط بسیار بد و فینالیست‌های آزمون‌های ملی و … است.

    این کتاب توسط سیده سمانه سیدی در انتشارات نشر نوین و سید سینا میرعرب‌شاهی در انتشارات مروارید به فارسی نیز ترجمه شده است.

    دریافت کتاب

  11. کتاب “موج سوم: دیدگاه کارآفرین در آینده”

    کارآفرین

    این کتاب توسط Steve Case تحت عنوان The Third Wave: An Entrepreneur’s Vision of the Future نوشته شده است. Steve Case در کتاب خود یک نقشه راه برای آینده ارائه می‌دهد که می‌تواند به یک کارآفرین در درک تغییرات تکنولوژی که منجر به تغییر در وضعیت اقتصاد و جهان می‌شود، کمک کند.

     دریافت کتاب

  12. کتاب “وسواسی باشید یا معمولی باقی بمانید”

    کارآفرین

    این کتاب توسط Grant Cardone تحت عنوان Be Obsessed Or Be Average منتشر شده است. Grant Cardone بر این باور است که اکثر افراد برای معمولی بودن تلاش می‌کنند و این کتاب بر ضد این تفکر است. او توصیه می‌کند که باید از متوسط و معمولی بودن خارج شوید، اهداف دیوانه‌واری برای خود درنظر بگیرید و هر روز به فکر رسیدن به آن‌ها باشید.

    خواندن این کتاب خیلی آسان است و حاوی اطلاعات فوق‌العاده باارزش برای هر کارآفرین می‌باشد. این کتاب باعث می‌شود که دیگر سال‌های زندگی خود را بیهوده هدر ندهید و برای آن اهمیت قائل باشید.

    این کتاب توسط هدی كماليان در انتشارات آدینه به فارسی نیز ترجمه شده است.

  13. کتاب “جادوی ترس: زندگی خلاقانه با غلبه بر ترس”

    این کتاب توسط Elizabeth Gilbert تحت عنوان Big Magic: Creative Living Beyond Fear منتشر شده است. Gilbert در کتاب خود نگرش‌ها، رویکردها و عادت‌های لازم برای مقابله با ترس و رسیدن به آنچه هر کارآفرین دوست دارد را به اشتراک می‌گذارد تا کارآفرین بتواند یک زندگی خلاقانه داشته باشد. یک کارآفرین به کمک این کتاب می‌تواند راه‌حل چالش‌های موجود در کسب‌وکار خود را شناسا‌یی کند و اهداف بلندمدت خود را به واقعیت تبدیل کند.

    این مطلب را هم بخوانید: چالش استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک

    این کتاب توسط شهلا ثریاصفت در نشر نوین به فارسی نیز ترجمه شده است.

    دریافت کتاب

  14. کتاب “معمای نوآوران: وقتی تکنولوژی‌های جدید باعث شکست شرکت‌های بزرگ می‌شوند”

    کارآفرین

    این کتاب توسط Clayton Christensen تحت عنوان The Innovator’s Dilemma: The Revolutionary Book That Will Change the Way You Do Business نوشته شده است که یکی از برترین کتاب‌های حوزه ‌کسب‌وکار که تاکنون به چاپ رسیده است، می‌باشد و استیو جابز را نیز به گفته‌ی خودش به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.  Clayton Christensen، استاد دانشگاه هاروارد، در کتاب خود اذعان می‌دارد که حتی برترین کمپانی‌ها هنگام بروز تغییرات در فناوری و یا بازار نیز ممکن است علی‌رغم انجام شدن درست تمامی کارها، قدرت رهبری بازار خود را ازدست داده و حتی به‌طورکلی از بازار حذف شوند. او نه‌تنها به اثبات این ادعای خود می‌پردازد، بلکه راه پیش‌گیری از دچار شدن به این مشکل را نیز پیش پای مخاطب قرار می‌‌دهد. او اصرار دارد که هر شرکتی باید قسمتی از بودجه‌ی بخش تحقیقات و توسعه خود را به توسعه‌محصولات تحول‌آفرین تخصیص دهد.

    شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید در این کتاب از تجزیه‌وتحلیل Christensen از تغییرات در فناوری و اهمیت آن تغییرات برای آینده شرکت خود بهره‌مند شوید.

    این کتاب توسط بهنام بهزادفر و احمدرضا قاسمی در انتشارات مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان اتکا به فارسی نیز ترجمه شده است.

  15. کتاب “چشمک زدن: قدرت تفکر بدون فکر کردن”

    کارآفرین

    این کتاب توسط Malcolm Gladwell تحت عنوان Blink: The Power of Thinking Without Thinking نوشته شده است. Gladwell در  کتاب خود به پدیده‌ای به نام “در یک چشم به هم زدن” اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه داوری لحظه‌ای و فوری در عرض یک چشم به هم زدن می‌تواند از تصمیم‌گیری حساب شده موثرتر واقع شود.  Gladwell معتقد است با اعتماد به شم و غریزه ‌خود می‌توانید نظرتان را درباره‌ چگونه فکر کردن برای همیشه تغییر دهید.

    این کتاب توسط فاطمه عباسی‌فر در نشر دایره به فارسی نیز منتشر شده است.

    دریافت کتاب

کتاب برای شروع کار آفرینی

مهم‌ترین کتاب‌هایی که باید برای شروع کارآفرینی بخوانید کتاب‌هایی هستند که به شما راه‌‌وروش استادی در کسب‌وکار را آموزش می‌دهند. لیستی که در این بخش مشاهده می‌کنید شامل کتاب‌هایی است که به شما از پیداکردن ایده مناسب تا خلق طرح کسب‌وکار و حتی اجرای آن کمک می‌کنند.

کتاب صفر تا یک

اولین کتاب از لیست ۵ کتاب برای شروع کار آفرینی کتاب صفر تا یک اثر پیتر تیل (Peter Thiel) است. پیتر تیل یکی از مؤسسین پی‌پل (PayPal) و اولین سرمایه‌گذار خارجی و حرفه‌ای فیس‌بوک است. او در سال ۲۰۱۶ توانست در لیست ثروتمندان فوربز ۴۰۰ هم قرار بگیرد.

 

در توضیح روی جلد این کتاب اشاره شده است که کتاب صفر تا یک برای استارتاپ‌هایی است که می‌خواهند آینده را بسازند. پیتر تیل در این کتاب از مدل ذهنی خود یعنی حرکت عمودی و حرکت از صفر به یک توضیح می‌دهد.

او معتقد است که اکثر کسب‌وکارهای نوپا شکست می‌خورند چون نمی‌توانند از رقابت فرار کنند و همه آن‌ها در این زمینه مشابه هم هستند. خیلی از کسب‌وکارها می‌خواهند ایده‌ای که از قبل وجود داشته است را از نقطه یک به نقطه N برسانند. اما کسب‌وکاری موفق می‌شود که ایدهٔ اجرا نشده را بتواند از نقطه صفر به نقطه یک برساند.

از نظر پیتر تیل آمازون یا فیس‌بوک مثال‌هایی برای حرکت از صفر به یک هستند و می‌بینید که بعد از آمازون خیلی از افراد در جاهای مختلف دنیا سعی داشتند کسب‌وکاری مشابه آمازون را از نقطه یک به نقطه N برسانند. اگر می‌خواهید کسب‌وکاری را شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب صفر تا یک را که کتاب پرفروش آمازون هم است در بوکاپو مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: ۸ قدم مهم برای شروع کسب و کار از صفر

کتاب نوپای ناب

یکی از کتاب‌های مهم لیست ۵ کتاب برای شروع کار آفرینی کتاب نوپای ناب است. این کتاب توسط اریک ریس نوشته شده است که به‌عنوان مشاور کارآفرینی شناخته می‌شود.

او اعتقاد دارد که شما به‌عنوان یک کارآفرین همیشه در حال آزمایش و تجربه هستید. وقتی محصول یا قابلیت جدیدی طراحی می‌کنید، در واقع در حال آزمایش آن هستید و اگر با این دیدگاه حرکت کنید می‌توانید سریع‌تر به موفقیت برسید.

 

این کتاب مانند یک نقشه راهی است که به شما کمک می‌کند ایده خودتان را به‌صورت حداقلی اجرا کنید و بهبود دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. اریک ریس در این کتاب به یادگیری تاکید زیادی می‌کند و معتقد است که ایده عالی یا تیم خارق‌العاده نیستند که باعث موفقیت کسب‌وکار می‌شوند، بلکه کسب‌وکارهایی موفق هستند که یاد می‌گیرند.

کتاب نوپای ناب به اجرای سریع ایده و عملیاتی کردن آن تمرکز دارد و تلاش می‌کند تا ایده خودتان را سریع اجرا کنید، از آن بازخورد بگیرید و هرجایی که لازم بود مسیر خود را تغییر دهید یا اصلاح کنید.

کتاب خلق مدل کسب و کار

قبل از تولد هر کسب‌وکاری باید مدل آن کسب‌وکار متولد شود. مشکل بزرگ خیلی از کارآفرینانی که کسب‌وکارشان با شکست مواجه می‌شود نداشتن اطلاع کافی از مدل کسب‌وکار است.

 

کتاب خلق مدل کسب و کار که در لیست ۵ کتاب برای شروع کار آفرینی قرار دارد توسط الکساندر استروالدر و با کمک ایو پیگنیور نوشته شده است. ایو پیگنیور از برجسته‌ترین طراحان مدل کسب‌وکار است که در این کتاب همراه استروالدر به‌شکل ساده و قابل‌درک مفهوم بوم مدل کسب‌وکار را مطرح می‌کند.

بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas) شامل ۹ بخش مهم است.

  1. بخش‌بندی مشتریان
  2. ارزش پیشنهادی کسب‌وکار
  3. کانال‌های دسترسی به مشتریان
  4. نحوه ارتباط با مشتریان
  5. جریان درآمد
  6. منابع کلیدی کسب‌وکار
  7. فعالیت‌های مهم کسب‌وکار
  8. شرکای اصلی
  9. هزینه‌ها

کتاب خلق مدل کسب‌وکار همه این بخش‌ها را به‌صورت کامل توضیح می‌دهد و شما می‌توانید با پاسخ به هریک از آن‌ها، کسب‌وکارتان را مطمئن‌تر شروع کنید.

کتاب انتقال به اقیانوس آبی

کتاب انتقال به اقیانوس آبی نوشته چان کیم و رنه موبورن است که بعد از اولین کتابشان یعنی استراتژی اقیانوس آبی نوشته‌اند. آن‌ها در این کتاب سعی کردند تا اشتباهات کسب‌وکارهای مختلف را بررسی و راه‌حل‌هایش را هم ارائه کنند.

این کتاب مفهوم اقیانوس قرمز را مطرح می‌کند که در آن فضا به‌شدت رقابتی است و خیلی از کسب‌وکارها وارد این رقابت‌های به‌شدت خونین می‌شوند که در نهایت باعث شکستشان می‌شود. در حالی که می‌توانند کسب‌وکار خود را به اقیانوس آبی هدایت کنند.

 

مفهوم اقیانوس آبی به بازارهایی اشاره می‌کند که رقبای زیادی ندارند و ناشناخته‌اند و کسب‌وکارها می‌توانند با نوآوری به سمت این بازارها حرکت کنند. کتاب سپس چند مثال‌ از کسب‌وکارهایی می‌زند که در فضای بدون رقابت فعالیت می‌کنند.

کتاب انتقال به اقیانوس آبی از این جهت در لیست ۵ کتاب برای شروع کار آفرینی قرار گرفت که خیلی از افراد توان تشخیص اقیانوس آبی را در زمینه فعالیت خودشان ندارند. اما با مطالعه این کتاب می‌توانید کسب‌وکارتان را در اقیانوس آبی به حرکت درآورید.

کتاب استارتاپ ۱۰۰ دلاری

آخرین کتاب از لیست ۵ کتاب برای شروع کار آفرینی، کتاب استارتاپ ۱۰۰ دلاری است. این کتاب توسط کریس گیلبو نوشته شده است. کریس برای نوشتن این کتاب ۱۵۰۰ نفر را شناسایی کرد که درآمدی ۵۰ هزاردلاری و حتی بیشتر هم داشتند.

 

اما آن‌ها کسب‌وکار خودشان را با ۱۰۰ دلار  یا حتی کمتر از آن شروع کرده بودند! او ۵۰ مورد از بین آن ۱۵۰۰ نفر را به‌عنوان مطالعه موردی بررسی کرده است. تقریباً در همه آن‌ها افرادی که هیچ مهارتی نداشتند، توانسته بودند علاقه خود را پیدا کنند و به درآمد برسند.

۱. کتاب قدرت بی‌پولی

کتاب قدرت بی‌پولی جزو بهترین کتاب های کارآفرینی

نویسنده: دیموند جان
مترجم: کاوه صدقی
ناشر: نگاه نوین
تعداد صفحات: ۳۶۸

اگر همیشه این‌طور تصور کرده‌اید که برای کارآفرین‌شدن پول لازم دارید، این کتاب قرار است معادلات شما را به هم بزند! دیموند جان پس از تجربه بی‌پولی در شهر گرانی مانند نیویورک به فکر ایده‌ای خلاقانه افتاده و کسب‌وکار خودش را راه انداخته است. در نتیجه این اقدام، شرکت او ۶میلیارددلاری شد. شاید حالا موافق باشید که نویسنده این کتاب گزینه مناسبی برای نوشتن کتاب کارآفرینی محسوب می‌شود!

در این کتاب خواهید خواند که بی‌پول‌بودن چطور می‌تواند پلی باشد به‌سمت موفقیت شما در کارآفرینی و ایجاد ثروت. همچنین در کتاب قدرت بی‌پولی داده‌ها، تحقیقات، داستان‌ها و تمام نکاتی را که در این راه یاری‌گر شما هستند نیز خواهید خواند.

در سال ۱۹۸۲ بیش از ۶۰درصد کسانی که در فهرست چهارصدنفره ثروتمندان آمریکایی قرار داشتند در خانواده‌های متمول بزرگ شده بودند؛ ۳۰ سال بعد از آن، فقط ۳۲درصد از افراد این فهرست خانواده‌هایی ثروتمند داشتند. امروزه نقطه اشتراک ثروتمندترین خانواده‌ها و افراد ارث‌بردن از آنها نیست. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید ۶۸درصد از ثروتمندترین افراد از صفر شروع کرده‌اند. این یعنی کارآفرینان عصر حاضر به هر طریقی که کارشان را شروع کرده باشند، بیشتر از هر زمان دیگری در گذشته فرصت‌های بزرگ‌تر و ماجراهای غنی‌تری دارند. اين یعنی هميشه فرصت‌های مناسبی وجود دارند. فقط باید بدانید کجا و چگونه دنبالشان بگردید.

۲. کتاب سال بله گفتن

بهترین کتاب های کارآفرینی

نویسنده: شوندا رایمز
مترجم: محمدرضا گودرزی
ناشر: نسل نواندیش
تعداد صفحات: ۲۰۸

نویسنده این کتاب فرد ماجراجویی است که تصمیم گرفت هیجانات جدید را وارد زندگی‌‌اش کند. می‌پرسید چطور؟ شوندا رایمز قصد کرد به ماجراجویی‌ها و اتفاقاتی که شاید ترسناک باشند «بله» بگوید تا تغییری در زندگی‌اش ایجاد کند. همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، این تصمیم باعث شد دنیای شوندا به‌کل عوض شود.

اگر کارآفرین هستید یا قصد دارید کارآفرین شوید، شاید خواندن کتابی با این‌همه ماجراجویی حسابی روحیه‌تان را تقویت کند.

۳. کتاب وقتی زنان بخواهند

بهترین کتاب های کارآفرینی

نویسنده: گریس بانی
مترجم: الهه علوی
ناشر: کوله پشتی
تعداد صفحات: ۳۸۴

این کتاب توصیه‌های الهام‌بخش و داستان‌های زندگی زنان کارآفرین در صنایع و مکان‌های مختلف را به‌ اشتراک می‌گذارد و نشان می‌دهد که دیده‌شدن کلید موفقیت زنان امروزی است. اگر می‌خواهید به دیدگاه‌های جدیدی دست یابید و دنبال یک منبع الهام هستید، این یکی از بهترین کتابهای کارآفرینی است که به‌ دردتان می‌خورد.

اینکه آدم بداند موفقیتش کاملا به خودش بستگی دارد بعضی‌وقت‌ها باعث وحشت آدم می‌شود، اما من با دنیا عوضش نمی‌کنم.

۴. کتاب سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار

قدرت سرسختی از کتاب های کارآفرینی

نویسنده: آنجلا داکورث
مترجم: سمانه سیدی
ناشر: نوین
تعداد صفحات: ۳۴۰

خیلی از ما به‌خوبی می‌دانیم که پشتکار و تلاش کلید موفقیت است. افرادی که در عرصه‌های مختلف موفق می‌شوند همیشه بهترین ایده‌ها یا منابع را در اختیار ندارند، بلکه افرادی هستند که هر روز کار و پیشرفت می‌کنند و برایشان مهم نیست شرایط چطور باشد. کتاب سرسختی دقیقا درباره همین مسئله صحبت می‌کند. آنجلا داکورث به صاحبان مشاغل می‌آموزد چطور سرسخت‌تر باشند.

کودکان هرگز به بزرگ‌ترهایشان خوب گوش نمی‌کنند، اما هرگز دست از تقلیدکردن از آنها برنمی‌دارند.

۵. کتاب راز دختران موفق

راز دختران موفق کتاب های کارآفرینی

نویسنده: کاراالویل لیبا
مترجم: فاطمه باغستانی
ناشر: البرز
تعداد صفحات: ۱۶۸

یکی از بخش‌های دشوار کارآفرینی برای خانم‌ها می‌تواند کنارآمدن با زنان دیگر باشد. اما وقتی زنان تصمیم می‌گیرند از یکدیگر حمایت کنند، اتفاقات شگفت‌انگیزی رخ می‌دهد. در کتاب راز دختران موفق که از بهترین کتاب های کارآفرینی محسوب می‌شود، کاراالویل راز افزایش اعتمادبه‌نفس و توامندسازی زنان دیگر را به‌ اشتراک می‌گذارد.

این کتاب به شما کمک می‌کند:

  • دلیل انجام فعالیت‌هایتان در زندگی و کسب‌وکار را درک کنید؛
  • حسادت و خستگی را کنترل کنید؛
  • بیشتر حواستان به خودتان باشد؛
  • درک کنید موفقیت برای شما به چه معناست.

هنگامی که زنان برای حمایت از هم صادقانه به پا می‌خیزند و ظواهر فریبنده را فراموش می‌کنند، وقتی گفتن حرف‌های بیهوده را کنار می‌گذارند و محکم پشت هم می‌ایستند، رویدادی پویا و زنده رخ می‌دهد.

۶. کتاب داود و جالوت

داود و جالوت از کتاب های کارآفرینی

نویسنده: مالکوم گلدول
مترجم: شهرزاد بیات موحد
ناشر: در دانش بهمن
تعداد صفحات: ۳۱۵

در این کتاب نحوه تفکر ما درباره چالش‌ها و معایب بررسی می‌شود و نگاه جدیدی به مسائل مختلف ارائه می‌شود، از جمله:

  • تبعیض؛
  • ازدست‌دادن والدین؛
  • تحصیل در مدرسه‌ای معمولی؛
  • رنج‌کشیدن از مشکلات زندگی.

کتاب داود و جالوت همچنین نکاتی درباره موفقیت امپرسیونیست‌ها و مواردی را مانند اینکه چرا باید از کالج‌های عالی مثل هاروارد و براون دوری کنید هم در خود جای داده است.

غول‏‌ها اون چیزی که ما فکر می‏‌کنیم نیستن. همون صفاتی که قدرت رو در اون‏‌ها بروز می‌‏دن، اغلب منشأ بزرگ‌‏ترین ضعف‌‌‌هاشون هم هستن.

۷. کتاب هفته کاری چهارساعته

هفته کاری چهارساعته

نویسنده: تیموتی فریس
مترجم: سارا حبیبی‌تبار
ناشر: نون
تعداد صفحات: ۳۹۲

در این کتاب می‌آموزید که تیموتی فریس چطور توانست از ۸۰ ساعت کار در هفته و درآمد ۴۰هزار دلار در سال به ۴۰هزار دلار در ماه آن‌ هم فقط با ۴ ساعت کار در هفته برسد. اگر خواهان این هستید که ثروتمندی نوین شوید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

داشتن ۱میلیون دلار در بانک رؤیای اصلی نیست. رؤیای اصلی زندگی آزادانه‌ای است که با ثروتمندشدن امکان‌پذیر می‌شود.

۸. کتاب همه بازاریاب‌ها دروغگو هستند

کتاب های کارآفرینی

نویسنده: ست گادین
مترجم: سعید یاراحمدی
ناشر: آموخته
تعداد صفحات: ۱۸۰

بازاریاب‌های بزرگ درباره ویژگی‌ها یا مزایا صحبت نمی‌کنند، بلکه داستان می‌گویند. در این کتاب، نویسنده صنعت بازاریابی را زیر ذره‌بین می‌برد و می‌گوید چطور بازاریاب‌ها به همان خوبی دروغ‌گفتن و تقلب‌کردن، می‌اندیشند و فروشگاه‌هایی ایجاد می‌کنند که بر زندگی بسیاری از افراد اثر خوب یا بد می‌گذارد. کتاب او همچنین به شما یاد می‌دهد چطور برند و داستان خود را بسازید.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
نام

پیام ارسال کنید

با ما در ارتباط باشید !

درباره ما :

ما از نوآوری و پیشرفت های جدید در فناوری و تجارت حمایت می­کنیم، ما خدماتی را ارائه می دهیم که سلامت، ایمنی، کیفیت و مدیریت را بهبود می­بخشد. به این ترتیب ما به موفقیت بیشتر مشتریان و ذینفعان خود کمک می­کنیم و همچنین عملکرد ما موجب اعتماد بیشتر به محصولات و خدمات ارائه دهندگان و ایجاد زنجیره های ارزش افزوده جهانی در جریان کالا می­گردد، تلاش ما کیفیت بالاتر زندگی را ایجاد می­نماید.

خدمت ما :

توسعه راه حل هایی برای رشد و ارتقاء سازمان ها به صورت پایدار است، ما معتقدیم که پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی به طور ذاتی باهم در تعامل هستند.

پیوند مفید :

ما عملکرد محور هستیم و مسئولیت های خود را می­پذیریم و اشتباهات را فرصت هایی برای انجام بهتر آن در نظر می گیریم،جهت گیری عملکرد های ما، مرجع رضایت مشتریان و موفقیت کار ما است.

تماس با ما :

آدرس: میدان هفت تیر، خیابان بهارشیراز، خیابان سلیمان خاطر، ساختمان 37 طبقه 5 واحد 1
تلفن: 02188847964 – 02188847669