در کسب و کارقسمت های متفاوتی در حال فعالیت می باشند . برای مثال در یک سازمان قسمت های مالی بر روی دارایی، گردش عملیات ، سرمایه گذاری،مستمری پرسنل و چرخش نقدینگی متمرکز می شوند .
یکی از قسمت های خیلی مهم در سازمان، مدیریت گردش عملیات است.
مدیریت گردش عملیات متشکل از همه فرایندهایی میباشد که مواد اولیه به تحویل یک محصول منجر می شود .
بدین گونه آگاهی از روش مدیریت عملکرد برای مدیران*********** موثر مسئله مهم به حساب می آید .
مدیریت گردش عملیات قسمتی مهم از مدیریت در ارتباط با برنامه ریزی و مدیریت چرخه تامین ، تولیدات ، خدمات و مراحل میباشد.
به معنی دیگر مدیریت عملکرد گردش عملیات دارای مسائل جزئی و کلی در زمینه کسب و کار است.
مدیریت گردش عملیات سازمان یکی از درس های واجب و اصلی رشته MBA به حساب می آید . در این درس به انجام فعالیتهای مهم سازمان به شکل مناسب تاکید دارد .
خوب است که در نظر داشته باشید که مدیریت گردش عملیات سازمان یک برنامه کوتاه مدت به حساب می آید . این شیوه کوتاه مدت لازم به مراجعه زیر دستان به مدیران را در مسیر دریافت وظیفه کم می شود . اضافه بر این ، مدیریت گردش عملیات سبب میشود تا مدیران یک سازمان برای برسی عملکرد زیر دستان، کمتر به بخش پرسنل مراجعه کنند.
چرخش کار یا workflow به*********** کلیه عملیات های اجرایی در ارتباط و مداوم گفته میشود که برای تکمیل کار های لازم است. هر مرحله در این مسیر، به غیر از ابتدا و انتهای مرحله، یک مرحله مشخص قبل و بعد از خود دارد که به نوبت انجام میشوند.
در یک دوره کار خطی، به طور معمول یک اتفاق خارجی، در اوایل کار شروع می کند . با این حال، اگر مدیریت چرخش کار شیوه های حلقه ای داشته باشد، کامل کردن انتهای مرحله به طور معمول باعث ایجاد مجدد ابتدای مرحله است .
یکی از موارد مورد نیاز بهتر شدن روند در سازمان و شرکت به کار گرفتن مناسب مراحل عملیات است هم اکنون میخواهیم به منظور فعلیت بخشیدن به آرمان کسب و کار صحبت کنیم.
ارتباط با مشتریان دلیل بسیار مهمی است، تولیدات و خدمات باکیفیت بالا موردی ضروری است، شیوه اقتصادی مدرن و جدید غیر قابل اجتناب است، اما اگر روند عملکرد نباشد تمام آن ها بدون عملا فایده ای ندارند . روند عملیاتی آخرین مسیر های لازم در انجام استراتژی و تجارت به واقعیت است. چه مراحل عملکرد موجود را بهینه می کند و چه برای تعریف مجدد تمام استراتژی روش های عملیاتی مناسبی بیابیم ، اگر روند عملیاتی صحیح باشد و ان را به کار نبریم نتیجه ی مناسبی به دست نمی اید .
جای تردیدی نیست که تا به حالا ، در سرمایه گذاری بازار دیجیتال ازبین رفتن پول درآمده بسیار بالایی دارد و بیشتر این هزینه هم در روند عملیاتی صرف می شود. سرمایه گذاری درست، انتخاب بهترین تولیدات مدرن روز و پیدا کردن بهتر ین فروشنده ها مشکلات ابتدایی است. جمع بندی آن تکنولوژی های دیجیتال و روش های کاری باروندهای مدیریت در جریان عملکرد موجودو مشکلات بعدی است. تا الان پیش روی هم کار سختی است، حتی برنامه ریزی های دقیق هم به ندرت آن ارزش آفرینی که ظرفیتش را دارند محقق می کنند.
تکنولوژی های دیجیتال می توانند روند های چرخش عملیات راغابل انعطاف کنند و به سازمان اجازه دهند با گذشت زمان بهبود حاصل شود و در محیط رقابتی موجود منحصر به فرد گردد. سازمان ها با شیوه های روز دیجیتال، محصولات خود را سفارشی می کنند و با بالا بردن نرم افزارها عملکردها به سخت افزار روز ************ بیفزایند. خوردرو های تسلا خود این کار را می کند، یعنی با بالا بردن نرم افزار، نرم افزار اسب بخار یا نیروی باتری خودردو ها را زیاد
می دهد. در زمینه اپل هم باید گفت نیروی این شرکت در هماهنگ کردن پیوسته بودن بزرگ و پیچیده ی تولید محصول و جمع این زنجیره زمان تولید محصول تازه ، قسمت کلیدی هر چقدر کم شناخته شده ی پیروزی سازمان است
وارد شدن علم روز دیجیتال در روند عملکرد سازمان سبب ایجاد چند سوال دردناک می شود. چه قسمت هایی ها از روند عملیاتی سازمان را بایدداخل شرکت کرد و در به وجود آمدن سازمان داشت و چه قسمت یا قسمت ها را برون سپاری کرد یا به مجموعه ای از افراد ثالث سپرد. حس گر های انبار یا فرمول هایی که اطلاعات حسگر را به اطلاعات با ارزش مبدل می کنند امکان دارد نقطه شروع برای علم مدرن در زمینه محصول تازه و یا تحول مفید باشند. اما آیا آن شرکت می خواهد در حس گرها یا هوش مصنوعی پیشتاز باشد یا مناسب است که درعلم روز مربوط به طراحی محیط زیست فعالیت کند؟
زمانی که نوآوری می آید، علم قدیم باید برود. به منظور دوری از ایجاد مشکل بیشتر و ساختار هزینه کرد، تغییرات واقعی در روند های کارکردی آن است که با ورود ظرفیتها و امکانات نو، ظرفیت ها و امکانات قدیمی کنار گذاشته شوند. به همین ترتیب، روندهای بالادستی و پایین دستی باید مجدد بازنگری شوند تاهمه ارزش سرمایه گذاری دیجیتال به عمل درآید. در بسیاری از سرمایه گذاری های دیجیتال موقعیت به این صورت است که شرکت ها در ابتدا روندهای موجود را ساده می کنند و آن زمان تکنولوژی های دیجیتال تازه را به کار می برند تا شیوه جدید را عملی کنند .
معمولا فرایندهای کسب و کار(Business Process) نسبت به فرآیندهای عملیاتی (Operational Processes) انتزاعی تر و توصیفی تر هستند. غالبا در فرآیندهای عملیاتی ماشین ها نقش قابل انکار دارند. یعنی فرآیندهای عملیاتی شامل لایه های ماشینی نیز می شوند. مثالی که در اینجا می توان مطرح کرد یک خط تولید است. یک خط تولید خودرو در حقیقت شامل یک فرآیند عملیاتی است که در درون آن سیستم های کنترل، حسگر ها، تجهیزات و امکانات و همچنین نیروی انسانی درگیر هستند.
اولویت اول تحول دیجیتال بر روی دیجیتالی کردن فرآیند های عملیاتی است که به گونه ای که تمام لایه های یک صنعت را دربر بگیرد. از منظر تحول دیجیتال، دیجیتالی کردن فرآیندهای کسب و کار اقدامات مهم و البته اولویت دوم در یک صنعت است و نیازمند نزدیکتر شدن آنها به لایه ماشین است.
بنابراین تحول در فرآیند های عملیاتی نقش مهمی را در تحول دیجیتال ایفا می کند. متخصصان علم مدیریت در سازمان ها بر این باور هستند که تحول دیجیتال در فرآیند های عملیاتی سازمان (Operational Process) می تواند موجب ایجاد تحول و افزایش بهره وری در سازمان شود. ***********
در هر ورک فلو 4 جزء اساسی وجود دارد:
تقریباً در همۀ سازمانها یا کسبوکارها گردش کار وجود دارد. حتی اگر به خوبی تعریف نشده باشد یا هیچکدام از کارمندان درک مشخصی از آن نداشته باشند.
اما توجه داشته باشید، گردش کارهایی که با تفکر طراحی میشوند و در ادامه به خوبی مدیریت میشوند، کارآمد هستند و واقعاً نتایج عالی از آنها استخراج میشود. همچنین کمتر مستعد خطا هستند و به مرور زمان بهبود مییابند.
اما روند طراحی گردش کار چیست و چه مراحلی را شامل میشود؟
یکی از بیشترین چالشها پیش روی کارفرمایان سازمان ها و شرکت ها ، نحوه انجام و ایجاد گردش کار و پیگیری امور ی است که برعهده افراد آن مجموعه میباشد. ره های مرسوم مبنی بر متن های کاغذی و یا رسی ها به صورت تلفنی و … ، هیچکدام نمیتواندجوابگوی نیازهای یک گروه کارآمد و با هدف باشد. وابستگی امور ارجاعی به به افراد از جمله؛ وجود فیزیکی، عدم دسترسی به مطالب روز در هر زمان ، کاهش سرعت انتقال اطلاعات، از خارج از دسترس است نتیجه پیگیریها در نبود شخص مسئول و تعیین نکردن تاریخ سررسید، بهعنوان ضعف شیوه های قدیمی در سازمان ها و شرکت ها به طور مشخص قابل توجه است.
همه روندهای شرکت دارای یک فرایند اجرایی هستند. این روند به قسمت های متفاوت تقسیم شده و با زمانبندی مشخص به اشخاص متفاوت مرتبط می شود و انجام میشوند. در حقیقت هر وظیفه در یک شرکت از وضیفه های خردی به وجود آمده است که معمولا این وظیفه ها توسط اشخاص متفاوت به انجام می رسد .
در میان آنها دو نکته حائز اهمیت است :
۱. مدیریت گردش عملیات و کار، که شامل برعهده گذاشتن وظایف به اشخاص مورد نظر است .
۲. مدیریت زمانی که در این میان هزینه میشود تا این وظیفه پس از عملی شدن توسط یک پرسنل به پرسنل مربوطی بعدی برسد.
برای دست پیدا کردن به این مقصد ، در اوایل کار بایدگردش عملیات و شیوه اجرای عملیات در یک شرکت به دقت مورد مطالعه و پس از آن نمودارهای مرتبط به این گردش عملیات رسم شده و مورد توجه قرار گیرند. در تمامی از موارد با از بین بردن و یا افزودن بعضی موارد کاری،گردش عملیات در یک شرکت مورد تغییر اساسی قرار گرفته و عملکرد سازمان و سرعت انجام وظیفه سازمان را بهتر خواهد کرد .
مدیریت روندها و گردش کار شماران با یافتن نیازها و روند و در نظر گرفتن زمانبندی مناسب برای اجرای امور، خواهد توانست که گردش کارهای مختلف را بیان نماید.با به وجود آمدن گردش عملیات ، روند های سازمان به راحتی بهصورت خودکار مرحله به مرحله انجام می شود و مسئولیت و وظیفه در شرکت مشخص و قابل کنترل می شوند .
از ویژگیهای دیگر نرمافزار اتوماسیون اداری ، بهره بردن از Intelligence Workflow جهت تعیین روند یافتن هوشمند است. در این روند کاربر لازم دارد که بر اساس دلایل موجود در شرکت مانند مهارت، حضور، ترتیب، میزان کار و … بهشکل هوشمند و اتوماتیک فرد مورد نظر را به علت انجام کار انتخاب نماید که این شکل از روند میتواند تمام شیوه های کاربر را در یک شکل هوشمند و روابط دریافت نموده و در روند اصلی جهت انتخاب کاربر انجام دهنده بگنجاند.
ما از نوآوری و پیشرفت های جدید در فناوری و تجارت حمایت میکنیم، ما خدماتی را ارائه می دهیم که سلامت، ایمنی، کیفیت و مدیریت را بهبود میبخشد. به این ترتیب ما به موفقیت بیشتر مشتریان و ذینفعان خود کمک میکنیم و همچنین عملکرد ما موجب اعتماد بیشتر به محصولات و خدمات ارائه دهندگان و ایجاد زنجیره های ارزش افزوده جهانی در جریان کالا میگردد، تلاش ما کیفیت بالاتر زندگی را ایجاد مینماید.
توسعه راه حل هایی برای رشد و ارتقاء سازمان ها به صورت پایدار است، ما معتقدیم که پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی به طور ذاتی باهم در تعامل هستند.
ما عملکرد محور هستیم و مسئولیت های خود را میپذیریم و اشتباهات را فرصت هایی برای انجام بهتر آن در نظر می گیریم،جهت گیری عملکرد های ما، مرجع رضایت مشتریان و موفقیت کار ما است.
آدرس: میدان هفت تیر، خیابان بهارشیراز، خیابان سلیمان خاطر، ساختمان 37 طبقه 5 واحد 1
تلفن: 02188847964 – 02188847669