با همه این روشهای موجود، به راحتی میتوان زیبایی یک مکالمه حصوری و رو در رو به سبک قدیمی را فراموش کرد، در حالی که میتواند مزایای زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد.
همایش ها راه بسیار خوبی برای گرد هم آوردن افراد هستند و اغلب منجر به فرصت های جدید یا غیرمنتظره می شوند.
برگزاری همایش ها فرصتی را برای گسترش افق کاری و ارتباط با شبکه ای از افراد در حوزه کاری تان که ممکن است به آنها دسترسی نداشته باشید، ارائه می دهند. یک ملاقات تصادفی با یک فرد تأثیرگذار می تواند تنها موقعیتی باشد که برای موفقیت و شتاب در مورد ایده ای که روی آن کار کرده اید، نیاز دارید.
همکاری چهره به چهره همچنین امکان بازخورد سریع را فراهم می کند که می تواند در هر فرآیند کاری موجب شما صرفه جویی در زمان شما باشد. برگزاری همایش ها نه تنها برای شبکه سازی خوب هستند بلکه روشی فوق العاده برای برندسازی هستند. به همه نشان دهید که شرکت شما چقدر عالی است، چه چیزی شما را متمایز می کند؟
خیلی وقت ها برگزاری همایش ها، توجه رسانه ها را نیز به خود جلب خواهند کرد. چه از طریق رسانه های سنتی باشد، چه رسانه های اجتماعی، کسب تبلیغات خوب بهترین راه برای ایجاد اعتماد در برند شما است، به مردم اجازه دهید بدانند که شرکت شما چه ویژگی هایی دارد.
اولین قدم در برگزاری هر همایش یا سمیناری، تعیین استراتژی و اهداف واضح است. باید مشخص شود که هدف اصلی از برگزاری رویداد چیست و و دقیقا چه انتظاری از نتیجه آن داریم؟ آیا اهداف برگزاری همایش موفق، بازاریابی، ارتقاء دانش، جذب مشتری یا تقویت شبکه ارتباطات است؟
تعیین اهداف واقعی کمک میکند تا بتوان انتظارات مخاطبان را برآورده کرد و همچنین به انتخاب موضوعات و محتواهای مرتبط با هدف پرداخت. به این صورت با بررسی و برنامهریزی دقیق این موضوع محتوای همایش و سمینار برای مخاطب کاملا مفید خواهد شد و اهداف شما نیز از برگزاری سمینار به طور کامل پوشش داده خواهد شد.
شناخت دقیق مخاطبان هدف از مهمترین عوامل در برگزاری همایش و سمینار موفق است. باید به دقت مشخص شود که مخاطبان هدف اصلی ما چه کسانی هستند و چه نیازها، مشکلات و انتظاراتی دارند؟
با انجام تحقیقات کافی و مشاوره با متخصصین میتوان به شناخت بهتری از مخاطبان دست یافت و محتواهای مناسبی ارائه کرد که به نیازها و انتظارات آنها پاسخ دهد. شاید این موضوع به نوعی مهمترین بخش چک لیست برگزاری همایش شما باشد.
انتخاب موضوع جذاب همایش و متناسب با نیازها و مشکلات مخاطبان از اهمیت بسیاری برخوردار است. موضوع همایش باید مرتبط با حوزهی تخصصی رویداد باشد و قابلیت جذب مخاطبان را داشته باشد. همچنین، باید محتواهایی را برای ارائه به مخاطبان انتخاب کنید که بهطور کامل به اهداف همایش پاسخ دهند و اطلاعات بهروز و جذابی را ارائه دهند.
پیشنهاد میکنم به طور شفاف بررسی کنید و آگاه باشید که مخاطبین حوزه شما به دنبال چه چیزی هستند یا به عبارتی به طور دقیق درد آنها را شناسایی کنید و بعد در برگزاری همایش به آنها درمان بدهید. از این طریق سمینار و همایش شما بیشترین نتیجه و بازخورد را خواهد داشت.
برنامهریزی دقیق برنامه برگزاری همایش و انتخاب سخنرانان متخصص و معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. برنامه همایش باید منسجم و با کیفیت باشد تا مخاطبان از شرکت در همایش لذت ببرند و از برنامههای متنوع و جذاب بهرهمند شوند.
همچنین، انتخاب سخنرانان با تجربه و تخصص مرتبط با موضوع همایش میتواند به جلب توجه و رضایت مخاطبان کمک کند.
در برگزاری همایشها اهداف مختلفی دنبال می شود که در حالت کلی ایجاد فضایی برای تبادل افکار و رد و بدل کردن اطلاعات بین اعضای آن می باشد. همایشها در انواع مختلفی برگزار می شوند که می توان آنها را به صورت های مختلفی طبقه بندی نمود. اما در حالت کلی همایش ها عبارتند از:
انواع همایش ها به این چند مورد خلاصه نمی شوند و اینها تنها چند نمونه از همایش های مختلف هستند.
برگزار کردن سمینار قطعاً کار آسانی نخواهد بود و احتیاج دارد تا درباره آن اطلاعات زیادی داشته باشیم. برای اینکه برگزار کردن موفق سمینار را در پیش داشته باشیم احتیاج است که نکات زیر را در نظر بگیریم:
ما از نوآوری و پیشرفت های جدید در فناوری و تجارت حمایت میکنیم، ما خدماتی را ارائه می دهیم که سلامت، ایمنی، کیفیت و مدیریت را بهبود میبخشد. به این ترتیب ما به موفقیت بیشتر مشتریان و ذینفعان خود کمک میکنیم و همچنین عملکرد ما موجب اعتماد بیشتر به محصولات و خدمات ارائه دهندگان و ایجاد زنجیره های ارزش افزوده جهانی در جریان کالا میگردد، تلاش ما کیفیت بالاتر زندگی را ایجاد مینماید.
توسعه راه حل هایی برای رشد و ارتقاء سازمان ها به صورت پایدار است، ما معتقدیم که پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی به طور ذاتی باهم در تعامل هستند.
ما عملکرد محور هستیم و مسئولیت های خود را میپذیریم و اشتباهات را فرصت هایی برای انجام بهتر آن در نظر می گیریم،جهت گیری عملکرد های ما، مرجع رضایت مشتریان و موفقیت کار ما است.
آدرس: میدان هفت تیر، خیابان بهارشیراز، خیابان سلیمان خاطر، ساختمان 37 طبقه 5 واحد 1
تلفن: 02188847964 – 02188847669