موضوع مقاله

تاثیر گردهمایی بر مشاغل

فواید برگزاری همایش

با همه این روش‌های موجود، به راحتی می‌توان زیبایی یک مکالمه حصوری و  رو در رو به سبک قدیمی را فراموش کرد، در حالی که می‌تواند مزایای زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد. 
همایش ها راه بسیار خوبی برای گرد هم آوردن افراد هستند و اغلب منجر به فرصت های جدید یا غیرمنتظره می شوند.

برگزاری همایش ها فرصتی را برای گسترش افق کاری و ارتباط با شبکه ای از افراد در حوزه کاری تان که ممکن است به آنها دسترسی نداشته باشید، ارائه می دهند. یک ملاقات تصادفی با یک فرد تأثیرگذار می تواند تنها موقعیتی باشد که برای موفقیت و  شتاب در مورد ایده ای که روی آن کار کرده اید، نیاز دارید.

همکاری چهره به چهره همچنین امکان بازخورد سریع را فراهم می کند که می تواند در هر فرآیند کاری موجب شما صرفه جویی در زمان شما باشد. برگزاری همایش ها نه تنها برای شبکه سازی خوب هستند بلکه روشی فوق العاده برای برندسازی هستند. به همه نشان دهید که شرکت شما چقدر عالی است، چه چیزی شما را متمایز می کند؟

خیلی وقت ها برگزاری همایش ها، توجه رسانه ها را نیز به خود جلب خواهند کرد. چه از طریق رسانه های سنتی باشد، چه رسانه های اجتماعی، کسب تبلیغات خوب بهترین راه برای ایجاد اعتماد در برند شما است، به مردم اجازه دهید بدانند که شرکت شما چه ویژگی هایی دارد.

 

 

 

 

تعیین استراتژی و اهداف واضح

اولین قدم در برگزاری هر همایش یا سمیناری، تعیین استراتژی و اهداف واضح است. باید مشخص شود که هدف اصلی از برگزاری رویداد چیست و و دقیقا چه انتظاری از نتیجه آن داریم؟ آیا اهداف برگزاری همایش موفق، بازاریابی، ارتقاء دانش، جذب مشتری یا تقویت شبکه ارتباطات است؟

تعیین اهداف واقعی کمک می‌کند تا بتوان انتظارات مخاطبان را برآورده کرد و همچنین به انتخاب موضوعات و محتواهای مرتبط با هدف پرداخت. به این صورت با بررسی و برنامه‌ریزی دقیق این موضوع محتوای همایش و سمینار برای مخاطب کاملا مفید خواهد شد و اهداف شما نیز از برگزاری سمینار به طور کامل پوشش داده خواهد شد.

تحقیق و شناخت مخاطبان

شناخت دقیق مخاطبان هدف از مهم‌ترین عوامل در برگزاری همایش و سمینار موفق است. باید به دقت مشخص شود که مخاطبان هدف اصلی ما چه کسانی هستند و چه نیازها، مشکلات و انتظاراتی دارند؟

با انجام تحقیقات کافی و مشاوره با متخصصین می‌توان به شناخت بهتری از مخاطبان دست یافت و محتواهای مناسبی ارائه کرد که به نیازها و انتظارات آن‌ها پاسخ دهد. شاید این موضوع به نوعی مهم‌ترین بخش چک لیست برگزاری همایش شما باشد.

انتخاب موضوع و محتوای سمینار

انتخاب موضوع جذاب همایش و متناسب با نیازها و مشکلات مخاطبان از اهمیت بسیاری برخوردار است. موضوع همایش باید مرتبط با حوزه‌ی تخصصی رویداد باشد و قابلیت جذب مخاطبان را داشته باشد. همچنین، باید محتواهایی را برای ارائه به مخاطبان انتخاب کنید که به‌طور کامل به اهداف همایش پاسخ دهند و اطلاعات به‌روز و جذابی را ارائه دهند.

پیشنهاد می‌کنم به طور شفاف بررسی کنید و آگاه باشید که مخاطبین حوزه شما به دنبال چه چیزی هستند یا به عبارتی به طور دقیق درد آنها را شناسایی کنید و بعد در برگزاری همایش به آنها درمان بدهید. از این طریق سمینار و همایش شما بیشترین نتیجه و بازخورد را خواهد داشت.

جذابیت برنامه و سخنرانان

برنامه‌ریزی دقیق برنامه برگزاری همایش و انتخاب سخنرانان متخصص و معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. برنامه همایش باید منسجم و با کیفیت باشد تا مخاطبان از شرکت در همایش لذت ببرند و از برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

همچنین، انتخاب سخنرانان با تجربه و تخصص مرتبط با موضوع همایش می‌تواند به جلب توجه و رضایت مخاطبان کمک کند.

 

 

 

معرفی انواع همایش و هدف از برگزاری همایش ها

 

در برگزاری همایش‌ها اهداف مختلفی دنبال می شود که در حالت کلی ایجاد فضایی برای تبادل افکار و رد و بدل کردن اطلاعات بین اعضای آن می باشد. همایش‌ها در انواع مختلفی برگزار می شوند که می توان آنها را به صورت های مختلفی طبقه بندی نمود. اما در حالت کلی همایش ها عبارتند از:

  1. همایش میتینگ Meeting: میتینگ با هدف تبادل اطلاعات میان دو نفر و یا بیشتر برگزار می گردد. 
  2. کنگره Congress: همایش ها و گردهمایی های رسمی با عنوان کنگره برگزار می شوند. کنگره خصوصیات برجسته ای دارد و افراد با فرهنگ های مختلف و حرفه های مختلف برای اتخاذ تصمیم های گروهی و بحث های مختلف در آن گردهم می آیند.
  3. کارگاه ورکشاپ Workshop: جلساتی که در آنها به بحث آزاد پرداخته و به تبادل اندیشه بین اعضاء پرداخته می شود، همایش هایی با نام ورکشاپ می باشند. در این جلسات در مورد مهارتی خاص، روش های کاربردی و عملی ارائه می گردد.
  4. کنفرانس Conference: کنفرانس به گروهی از همایش ها گفته می شود که برنامه کاری مشخصی داشته و برای آنها دستور جلسه رسمی ارائه می گردد. مذاکره، همفکری، بحث، مشاوره، تبادل اطلاعات و یا حتی تبادل نظرات از جمله مواردی هستند که در کنفرانس ارائه می گردد.
  5. سمینار Seminar: سمینار یکی از انواع همایش در ابعاد کوچک است که در آن تبادل نظر گروه های کوچک انجام می گیرد. 
  6. سمپوزیوم  Symposium: در این نوع از همایش ها متخصصینی با تخصص بالا در یک حوزه مشخص دور هم جمع می شوند تا در مورد موضوعات تخصصی به بحث و تبادل نظر بپردازند. ارائه ایده های نو و خلاقانه یکی از اهداف سمپوزیم را تشکیل می دهند.
  7. کنوانسیون Convention: بزرگترین نوع همایش ها را می توان در قالب کنوانسیون و یا همایش های بین المللی و ملی برگزار کرد. 
  8. جشنواره Festival: در مناسبت های مختلف فرهنگی، مذهبی و حتی برنامه های غیر مذهبی فستیوال ها و جشنواره هایی تشکیل می گردد. در واقع این نوع همایش ها، برنامه های شادی هستند که همراه با مسابقه و نمایشگاه های مختلف برگزار می شوند.

انواع همایش ها به این چند مورد خلاصه نمی شوند و اینها تنها چند نمونه از همایش های مختلف هستند.

 

 

 

نکاتی درباره برگذاری همایش 

 

برگزار کردن سمینار قطعاً کار آسانی نخواهد بود و احتیاج دارد تا درباره آن اطلاعات زیادی داشته باشیم. برای اینکه برگزار کردن موفق سمینار را در پیش داشته باشیم احتیاج است که نکات زیر را در نظر بگیریم:

  • موضوع خود را مشخص کنیم
  • تعدادی شریک قابل‌اطمینان داشته باشیم
  • تا جایی که امکان دارد سخنران‌ها را برای همایش مشخص کنیم
  • ارزیابی نماییم که تا چه حد می‌توانیم برای انتخاب سخنران‌ها خرج کنیم
  • برای برگزاری سمینار یک مکان مناسب را انتخاب کنیم
  • معلوم کنیم که قرار است با چه چیزهای از شرکت‌کنندگان پذیرایی نماییم
  • فهرستی تهیه کنیم که قرار است چه فعالیت‌هایی انجام شود
  • قوانین مرتبط با لغو کردن همایش را مشخص و مرور کنیم
  • از شبکه‌های اجتماعی موجود بالاترین حد استفاده را داشته باشیم
  • گروه فنی خوبی را استخدام کنیم
  • مسائل مرتبط با چاپ را تعیین کنیم
  • یک فرد ممتاز را مسئول انجام تدارکات کنیم
  • باید انتظار شکست و ضرر مالی را داشته باشید
  • پس‌ازاینکه تدارکات مهم را انجام دادید، برای خودتان آرزوی موفقیت و پیروزی کنید
  • هر مدل نظرات را در پایین همایش جمع‌آوری کنید و یک جایزه هم می‌توانید مشخص کنید.

 

 

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
نام

پیام ارسال کنید

با ما در ارتباط باشید !

درباره ما :

ما از نوآوری و پیشرفت های جدید در فناوری و تجارت حمایت می­کنیم، ما خدماتی را ارائه می دهیم که سلامت، ایمنی، کیفیت و مدیریت را بهبود می­بخشد. به این ترتیب ما به موفقیت بیشتر مشتریان و ذینفعان خود کمک می­کنیم و همچنین عملکرد ما موجب اعتماد بیشتر به محصولات و خدمات ارائه دهندگان و ایجاد زنجیره های ارزش افزوده جهانی در جریان کالا می­گردد، تلاش ما کیفیت بالاتر زندگی را ایجاد می­نماید.

خدمت ما :

توسعه راه حل هایی برای رشد و ارتقاء سازمان ها به صورت پایدار است، ما معتقدیم که پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی به طور ذاتی باهم در تعامل هستند.

پیوند مفید :

ما عملکرد محور هستیم و مسئولیت های خود را می­پذیریم و اشتباهات را فرصت هایی برای انجام بهتر آن در نظر می گیریم،جهت گیری عملکرد های ما، مرجع رضایت مشتریان و موفقیت کار ما است.

تماس با ما :

آدرس: میدان هفت تیر، خیابان بهارشیراز، خیابان سلیمان خاطر، ساختمان 37 طبقه 5 واحد 1
تلفن: 02188847964 – 02188847669