موضوع مقاله

خدمات برنامه ریزی و کنترل فروش

بهبود فضای کسب و کار برنامه ریزی و کنترل فروش یعنی چه؟

 

 بهبود فضای کسب و کار برنامه‌ریزی کنترل فروش، شیوه ای  است که گروه فروش این مسیر را می گذرانندکه به اهداف فروش سازمان برسند. این شیوه تشکیل شده از ایجاد تارگت فروش، تعیین کردن میزان کننرل فروش و بهبود فضای کسب و کار ، و تولید محصولات یا خدمات به  شیوه ای  است که شغل را از رقیبانش متمایز می کند **************. 

مدیران کنترل فروش برای بهبود فضای کسب و کار  معمولا با ایجاد  لیستی از مشتریان فعال ، این روند را آغاز می‌کنند. پس از آن بر طبق مواردی همانند میزان رشد، و نیروی خرید مشتریان را مرحله بندی می‌کنند تا امکان آن را داشته باشند روی سرنخ‌های باکیفیت متمرکز شوند. یعنی با این شیوه دیگر نیازی نیست  زمان را صرف از بین بردن به دنبال مشتریانی کنند که توان خریدشان بسیار کم است.

بعد از پیدا کردن سرنخ‌های باکیفیت برای بهبود فضای کسب و کار، تصمیم‌ می‌گیرند که چه محصول یا خدماتی را به آن ها بفروشند. پس از آن، یک برنامه‌ فروش ایجاد می‌کنند که مراحل مورد نیاز برای به دست آوردن مشتریان فعال به مشتریان غیر فعال را مشخص کرده و نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند رضایت آنها را جلب نمایند تا در آینده  کسب‌وکارشان رونق پیدار کند. 

برنامه‌ریزی فروش و بهبود فضای کسب و کار یک فرایند جاری و همیشگی است. تیم فروش دائما در حال ارزیابی وضعیت مشتریان است تا هیچ فرصتی را از دست ندهد. به عبارت ساده‌تر، برنامه‌ریزی، کنترل فروش و بهبود فضای کسب و کار ، اطمینان می‌دهد که از طریق استراتژی‌های موثر، به اهدافتان برسید.************

برنامه‌ ریزی فروش تفاوتی با برنامه فروش دارد؟

 

برنامه فروش و بهبود فضای کسب و کار  بسیار به برنامه کسب‌وکار شباهت دارد و هدف های فروش، شیوه ها، مشکلات، بازار هدف و مرحله های اجرای برنامه را نشان می‌دهد. همچنین انگیزه‌های دستیابی به هر هدف را هم تعیین می‌کند. 

اما برنامه‌ریزی کنترل فروش و بهبود فضای کسب و کار یک روند مداوم است که همیشه انجام می‌شود و طبق وضعیت بازار پیش می‌رود. برنامه‌ریزی فروش، مراحل بیان شده در برنامه فروش را بیان می‌کند. در حقیقت، برنامه‌ریزی فروش مرحله های متفاوت بیان  شده در برنامه فروش را به قسمت های کوچک تر تقسیم بندی و راه‌ها و مراحل مناسب برای رسیدن به آن ها را نشان می‌دهد. یعنی بیان می کند که برای رسیدن به هدف X که در برنامه فروش بیان شده، اعضای گروه باید چه کار انجام دهند و از چه مسیری می‌توانند زودتر و مناسب تر به آن مقصد برسند.

شاخص های برنامه ریزی فروش موفق کدام اند؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف هر کسب و کاری داشتن فروش خوب است. اما یکی از مهمترین موارد برای موفقیت در فرآیند فروش مدیریت تقاضا‌‌های مرتبط و تعیین اهداف فروش مبتنی بر سود است. یک برنامه‌ ریزی فروش خوب شامل استراتژی‌های هدفمند و منطبق بر منابع کسب و کار می‌باشد. در این مطلب از ایران استخدام قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که برنامه ریزی فروش چیست؟ و شاخص های برنامه ریزی فروش موفق کدامند بیشتر بپردازیم. درصورتیکه شما نیز مشتاق دستیابی به موفقیت‌های بیشتر در بخش فروش و بازاریابی کسب و کار خود هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

 

اجزای برنامه‌ ریزی برای فروش شامل چه مواردی است؟

 

استراتژی‌های فروش ذینفعان مشخصی دارد. اگر چه ممکن این ذینفعان از یک سازمان به سازمان دیگر متفاوت باشند. برای نمونه در برنامه‌ ریزی و کنترل فروش مویرگی یکی از ذینفعان اصلی در شرکت‌های پخش، ویزیتورها و نیروهای فروش حضوری هستند. در حالی که ممکن است در یک فروشگاه زنجیره‌ای، نیروهایی باشند که در سطح فروشگاه به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند. علاوه بر ذینفعان، این برنامه شامل فاکتورها و اجزای دیگری است که به شکل خلاصه شامل:

  • مشتریان هدف: شرکت شما قصد دارد با محصولات و خدمات خود به چه کسانی خدمت کند؟
  • اهداف درآمد: هدف تیم شما در هر دوره چقدر درآمد است؟
  • استراتژی‌ها و تاکتیک‌‍‌ها: اقدامات خاصی که تیم شما برای رسیدن به اهداف درآمدی انجام می‌دهد؟
  • قیمت‌گذاری و تبلیغات: اسنادی از قیمت‌های پیشنهادی شما و هرگونه تبلیغات آتی که می‌تواند مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند؟
  • ضرب‌الاجل‌ها و DRI (افراد مستقیما مسئول): تاریخ‌های مهم برای تحویل‌‌های مهم و فهرستی از کسانی که مسئول تکمیل آنها هستند را مشخص کنید،
  • ساختار تیم: چه کسانی در تیم شما هستند و نقش آنها چیست؟
  • منابع: ابزارهایی که تیم شما برای رسیدن به اهداف درآمدی استفاده می‌کند؟
  • شرایط بازار: اطلاعات مربوط به صنعت شما و چشم انداز رقابتی.

 

12 مورد برای برنامه ریزی فروش موثر


در این قسمت نکات و ترفندهایی را برای ایجاد یک برنامه فروش بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند که نه تنها به اهداف خود دست پیدا کنید، حتی از انتظارات خود فراتر بروید.

۱- داده های فروش را از سال قبل جمع آوری کنید و روندهایی که در سال قبل وجود داشته را بیابید.

۲- پیش بینی فروش را بر اساس روندهای تقاضا و داده‌های پیشین انجام دهید.

۳- از فرصت هایی که ممکن است در سال‌های گذشته از دست داده باشید، ایده بگیرید.

۴- اهداف فروش را به گونه‌ای مشخص کنید که اهداف مالی شما را برآورده کند.

5- معیارهایی را که برای سنجش موفقیت خود تعیین کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهایی مانند crm استفاده کنید.

۶- وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید، از جمله نقاط ضعفی که به عنوان موانع هستند و نقاط قوتی که به شما کمک خواهد کرد.

۷- هر مانعی که برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد را شناسایی کنید.

۸- بخش‌هایی مانند بازاریابی و فروش را که بر نتایج کار شما تأثیر می گذارند، در امور مهم دخالت دهید.

۹- از روندهای صنعت برای تقویت برنامه خود استفاده کنید. هنگام ارائه برنامه فروش خود به ذینفعان، از روندهای صنعت استفاده کنید تا دلیل موثر بودن برنامه شما را برجسته کنید.

۱۰- بودجه خود را با توجه به عملکرد گذشته و پیش‌بینی‌های فروش در آینده تعیین کنید.

۱۱- همسویی بازاریابی و فروش برای موفقیت شما در فروش حیاتی است. هرچه ورودی بیشتری از بازاریابی داشته باشید، می‌توانید سرنخ بیشتری تولید و درنتیجه فروش بیشتری داشته‌باشید.

۱۲- با نمایندگان فروش خود صحبت کنید تا چالش‌های آنها را درک کنید. تعیین اعداد و ارقام روی کاغذ یا پیش‌بینی کردن ممکن است آسان باشد. اما آنچه مهم است، این است که روزانه با نمایندگان فروش خود در ارتباط باشید تا بفهمید چه چیزی موثر یا عملی خواهد بود و چه چیزی نمی‌تواند موثر باشد.

 

سیستم برنامه ریزی فروش چیست؟

برنامه ریزی فروش

سیستم برنامه ریزی فروش، برنامه ریزی و پیش بینی فعالیت های اصلی مدیران فروش است و برنامه ریزی فروش جزء مهمی از این فرآیندها است. فروش محصولات جدید برای درآمدزایی و رشد کسب و کار شما ضروری است. اولین باری که برنامه ریزی فروش را انجام می دهید، معمولاً بیشتر از زمانی طول می کشد که یک فرآیند مشخص برای آن دارید. همانطور که فرآیند برنامه ریزی فروش خود را توسعه می دهید، زمان کمتری می برد و اصلاح می شود.

توسعه یک فرآیند برنامه ریزی فروش خوب به نفع شرکت شما است. برنامه ریزی فروش مستلزم همسویی بخش های بازاریابی و فروش و استفاده از داده های فروش است. به استفاده از الگوهای برنامه ریزی فروش کمک می کند. برای کمک به تلاش‌های شما در فرآیند برنامه‌ریزی فروش شرکتتان، برخی از دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌ها را برای برنامه‌ریزی فروش موثر گردآوری کرده‌ایم.

 

سیستم برنامه ریزی و کنترل تولید

 

برنامه ریزی فروش مجموعه ای از استراتژی هایی است که برای کمک به تیم های فروش برای رسیدن به سهمیه فروش هدف و کمک به شرکت در رسیدن به اهداف فروش کلی خود طراحی شده است. برنامه ریزی فروش به  شما کمک می‌کند به پیش بینی سطح فروشی که می خواهید برسید و برای شما طرحی را به منظور دستیابی به اهدافتان ترسیم می کند. یک طرح فروش که فروش های گذشته، ریسک ها، شرایط بازار، شخصیت های هدف شما، و برنامه های جستجو و فروش را پوشش می دهد.

برنامه ریزی فروش در مراحل مختلف چرخه فروش اتفاق می افتد. به طور کلی، کسب و کارها اهداف فروش ماهانه یا فصلی را تعیین می کنند. فروش به خودی خود اتفاق نمی افتد فقط به این دلیل که مدیر فروش شما اهدافی را تعیین می کند. با تعریف مراحل در یک برنامه فروش، مدیران فروش می توانند به تیم های خود کمک کنند تا به اهداف خود برسند و از پاداش های حاصل از موفقیت جمعی لذت ببرند.

بخش مهم دیگری از فرآیند برنامه ریزی فروش، ارزیابی شرکت و درک موقعیت آن در بازار است. شرایط بازار همیشه در حال تغییر است، بنابراین مهم است که آنها را مطالعه کنید و برنامه فروش خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

برنامه های فروش معمولاً برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر می گیرند. اهداف بدون پاداش برای تشویق هر فروشنده برای رسیدن به آسمان کافی نیست. ابزارها و استراتژی‌های فروش مناسب تا حد زیادی به فروشندگان انگیزه می‌دهند تا به اهدافشان برسند.

همانطور که فروشندگان به اهداف خود می رسند، شما می خواهید اهداف جدیدی را تعیین کنید. هر بار که اهداف جدیدی تعیین می کنید، مناسب است برنامه فروش خود را اصلاح کنید. تغییرات در برنامه فروش شما ممکن است به این معنی باشد که باید نحوه تخصیص منابع شرکتتان را تغییر دهید تا اطمینان حاصل کنید که فروشندگان شما منابع مورد نیاز خود را دارند.

اگر قبلاً روی یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر و ادغام‌های VoIP سرمایه‌گذاری نکرده‌اید، ممکن است در نظر داشته باشید که چگونه راه‌اندازی یک مرکز تماس فروش، به همراه نرم‌افزار مرکز تماس، می‌تواند به ساده‌سازی فعالیت‌های فروش شما کمک کند و به شما کمک کند راحت‌تر به اهداف خود برسید. ************

 

 

 

 

برنامه ریزی و مدیریت فروش 

هر از مدتی که حرفه ای های صنعت  صحبت از تولید می می کنند ، کمتر مدتی است که از ضعف شیوه فروش ، دلیل مهم موفقیت و شهرت هر کالا در بازار مصرف صحبتی نکند . امروزه نهوه دید فروشندگان بزرگ و قدرتمندان بخش توزیع به محصولاتی اتلاق می شود  که معمولا هنگام بازگشت سرمایه برای تولید کننده از اهمیت بسیار بالایی  و سیستم فروش نیز از سختی و ظرافت مخصوص به خود برخوردار باشد.

سازمان هایی که قدم به این عرصه می گ اند با برنامه ریزی، تعریف استراتژی و هدف چه بسا سنگین ترین و گرانترین تولیدات جهانی را با سرعتی بی نظیر تبدیل به سرمایه ای هنگفت نموده اند.

از خصوصیات مدیریت فروش و ارتباط مداوم و همکاری پیگیر مدیران فروش با سرمایه گذاران خرد و کلان و مدل های مختلف بنگاه های اقتصادی داخل و خارج از کشور و مراکز مبادله  اطلاعات می باشد. از این رو، این مجموعه از نظر موضوع تشکیل شده از دو شاخه خرد و کلان می گردد.

این مجموعه با برنامه ریزی و مدیریت فروش محصولات ، وظیفه دریافت سرمایه در سطح بالا و بیان پروژه و محل سرمایه پذیر به بنگاه های اقتصادی و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی را به عهده دارد؛ به بیان دیگر این مجموعه در قالب قرارداد کارگزاری فروش پروژه، مسئولیت تأمین منابع مالی پروژه را از شیوه غیر از مراکز مالی بانکی یا مصوبات و اعتبار ویژه خواهد داشت.

سازمان های بازاریابی  فروش بر این اندیشه هستند، می توان بازار هدف را از مرزهای جغرافیایی ایران دورتر دید و سطح ارتباطات سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین  فرصت ها راگسترش داد.در نتیجه میتوان سرمایه گذاران خارجی را نیز با توجه به بالا بودن مد نظر قرار داد و حتی برای تر طرف کردن بحران های مقطعی به شیوه مناسب استفاده نمود.

مخصوصا اینکه ارتباط گسترده ای  ما بین مدیران این سازمان با همکاران خارج از کشور در اثر اقامت و سفرهای متفاوت برقرار شده است. این مسئله، دسترسی ما را به اطلاعات و شیوه های به روز جهان را راحت تر کرده است.

در این شیوه ، محصولات تولیدی در مدل و جنس و محصول تولیدی بیان شده که با مرحله از پیش طراحی شده، تولید می شود و جهت فروش بهتر به دپارتمان بازاریابی و مهندسی فروش واگذار می گردد. مدیریت فروش محصولات  نیز با سود بردن از مهندسی فروش و تکنولوژی تازه  بازاریابی و جذب سرمایه گذار پس از امکان سنجی و مطالعات بازار هدف و برخورداری از نظر مشاورین خبره، اقدام به فروش  کالاهای تحت اختیار خود می نماید.

 

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
نام

پیام ارسال کنید

با ما در ارتباط باشید !

درباره ما :

ما از نوآوری و پیشرفت های جدید در فناوری و تجارت حمایت می­کنیم، ما خدماتی را ارائه می دهیم که سلامت، ایمنی، کیفیت و مدیریت را بهبود می­بخشد. به این ترتیب ما به موفقیت بیشتر مشتریان و ذینفعان خود کمک می­کنیم و همچنین عملکرد ما موجب اعتماد بیشتر به محصولات و خدمات ارائه دهندگان و ایجاد زنجیره های ارزش افزوده جهانی در جریان کالا می­گردد، تلاش ما کیفیت بالاتر زندگی را ایجاد می­نماید.

خدمت ما :

توسعه راه حل هایی برای رشد و ارتقاء سازمان ها به صورت پایدار است، ما معتقدیم که پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی به طور ذاتی باهم در تعامل هستند.

پیوند مفید :

ما عملکرد محور هستیم و مسئولیت های خود را می­پذیریم و اشتباهات را فرصت هایی برای انجام بهتر آن در نظر می گیریم،جهت گیری عملکرد های ما، مرجع رضایت مشتریان و موفقیت کار ما است.

تماس با ما :

آدرس: میدان هفت تیر، خیابان بهارشیراز، خیابان سلیمان خاطر، ساختمان 37 طبقه 5 واحد 1
تلفن: 02188847964 – 02188847669