سیستم برنامه ریزی فروش، برنامه ریزی و پیش بینی فعالیت های اصلی مدیران فروش است و برنامه ریزی فروش جزء مهمی از این فرآیندها است. فروش محصولات جدید برای درآمدزایی و رشد کسب و کار شما ضروری است. اولین باری که برنامه ریزی فروش را انجام می دهید، معمولاً بیشتر از زمانی طول می کشد که یک فرآیند مشخص برای آن دارید. همانطور که فرآیند برنامه ریزی فروش خود را توسعه می دهید، زمان کمتری می برد و اصلاح می شود.
توسعه یک فرآیند برنامه ریزی فروش خوب به نفع شرکت شما است. برنامه ریزی فروش مستلزم همسویی بخش های بازاریابی و فروش و استفاده از داده های فروش است. به استفاده از الگوهای برنامه ریزی فروش کمک می کند. برای کمک به تلاشهای شما در فرآیند برنامهریزی فروش شرکتتان، برخی از دستورالعملها و بهترین شیوهها را برای برنامهریزی فروش موثر گردآوری کردهایم.
سیستم برنامه ریزی و کنترل تولید
برنامه ریزی فروش مجموعه ای از استراتژی هایی است که برای کمک به تیم های فروش برای رسیدن به سهمیه فروش هدف و کمک به شرکت در رسیدن به اهداف فروش کلی خود طراحی شده است. برنامه ریزی فروش به شما کمک میکند به پیش بینی سطح فروشی که می خواهید برسید و برای شما طرحی را به منظور دستیابی به اهدافتان ترسیم می کند. یک طرح فروش که فروش های گذشته، ریسک ها، شرایط بازار، شخصیت های هدف شما، و برنامه های جستجو و فروش را پوشش می دهد.
برنامه ریزی فروش در مراحل مختلف چرخه فروش اتفاق می افتد. به طور کلی، کسب و کارها اهداف فروش ماهانه یا فصلی را تعیین می کنند. فروش به خودی خود اتفاق نمی افتد فقط به این دلیل که مدیر فروش شما اهدافی را تعیین می کند. با تعریف مراحل در یک برنامه فروش، مدیران فروش می توانند به تیم های خود کمک کنند تا به اهداف خود برسند و از پاداش های حاصل از موفقیت جمعی لذت ببرند.
بخش مهم دیگری از فرآیند برنامه ریزی فروش، ارزیابی شرکت و درک موقعیت آن در بازار است. شرایط بازار همیشه در حال تغییر است، بنابراین مهم است که آنها را مطالعه کنید و برنامه فروش خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
برنامه های فروش معمولاً برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر می گیرند. اهداف بدون پاداش برای تشویق هر فروشنده برای رسیدن به آسمان کافی نیست. ابزارها و استراتژیهای فروش مناسب تا حد زیادی به فروشندگان انگیزه میدهند تا به اهدافشان برسند.
همانطور که فروشندگان به اهداف خود می رسند، شما می خواهید اهداف جدیدی را تعیین کنید. هر بار که اهداف جدیدی تعیین می کنید، مناسب است برنامه فروش خود را اصلاح کنید. تغییرات در برنامه فروش شما ممکن است به این معنی باشد که باید نحوه تخصیص منابع شرکتتان را تغییر دهید تا اطمینان حاصل کنید که فروشندگان شما منابع مورد نیاز خود را دارند.
اگر قبلاً روی یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر و ادغامهای VoIP سرمایهگذاری نکردهاید، ممکن است در نظر داشته باشید که چگونه راهاندازی یک مرکز تماس فروش، به همراه نرمافزار مرکز تماس، میتواند به سادهسازی فعالیتهای فروش شما کمک کند و به شما کمک کند راحتتر به اهداف خود برسید. ************